شناسهٔ خبر: 68055141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

استاندار لرستان:

معلمان سال تحصيلي را با نگاه تحولي آغاز کنند

صاحب‌خبر -
معلمان سال تحصيلي را با نگاه تحولي آغاز کنند
خبرگزاری آریا-  استاندار لرستان گفت: فرهنگیان و معلمان سال تحصیلی را با نگاه تحولی و تمام ظرفیت های استان برای آغاز بهار تعلیم و تربیت مطلوب آغاز کنند.

 ابوطالب شفقت پانزدهم مرداد در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به پروژه مهر و آماده سازی آموزش و پرورش و مدارس برای آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: انتظار می رود تمام دستگاه های اجرایی و فرمانداران نسبت به کمک به آموزش و پرورش برای شروع سالتحصیلی و مهرماه نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداران برای ساماندهی سرویس های مدارس به ویژه سرویس های مدارس دانش اموزان استثنایی اقدام و برنامه های اجرایی به زودی تنظیم و تهیه شود و نظافت محیط اطراف مدارس اقدامات لازم را داشته باشند، افزود: نیروی انتظامی نیز نسبت به ایجاد فضای بانشاط در اطراف مدارس کمک کنند.

استاندار اظهار داشت: در این زمینه سایر دستگاه های اجرایی برای آماده سازی فضای آموزشی و خانواده ها و دانش آموزان نیز اقدامات لازم را داشته باشند و رسانه های نیز در این زمینه همراهی و تبلیغات برای ارایه محتواهای مورد نیاز داشته باشند.

شفقت گفت: ستاد تنظیم بازار نظارت دقیقی بر بازار و عرضه کالاهای موردنیاز دانش آموزان برای شروع سالتحصیلی داشته باشند.

وی افزود: آموزش طرح محتوای هدایت تحصیلی را تهیه کند و صدا و سیما نسبت به فرهنگ سازی و عملی شدن این مهم در راستای هدایت تصحیلی دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی و فنی و حرفه ای همکاری کند.

استاندار با اشاره به ظرفیت رصد خانه کاسین در شهر خرم آباد گفت: رصد خانه کاسین فضای بسیار خوبی برای برگزاری جلسات علمی آموزشی است و بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال برای این فضا هزینه شده است که استفاده از این فضای علمی برای دانش و دانشجویان، فرهنگیان و محققان و حوزه های علمیه بسیار مفید است.

شفقت اظهار داشت: این مجموعه علاوه بر مباحث علمی دارای مزیت های گردشگری و توریستی است که در مکانی با چشم انداز بسیار زیبا ازشهر خرم اباد ایجاد شده و دارای امکانات پذیرایی است.

وی با تاکید بر لزوم معرفی این ظریفت علمی وگردشگری در استان باید در سطح کشور معرفی شود افزود: در این راستا تفاهم نامه ای با مراکز و دستگاه های علمی و فرهنگی استان در راستای همکاری با این مرکز منعقد شود چراکه این مکان مرکز برای تفکر است.

شورای آموزش و پرورش استان با دعوت مدیر رصدخانه کاسین واقع در بام خرم آباد در این مجموعه برگزار شد.

نظر شما