شناسهٔ خبر: 68054806 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گردهمایی «رسانه، تعامل و توسعه»؛

حضرتی: ۲۲۰۰ بار برای مطالب روزنامه به دادسرا رفته‌ام

تهران - ایرنا - مدیرمسوول روزنامه اعتماد مدعی شد: ۲۲۰۰ بار برای مطالب روزنامه به دادسرا رفته‌ام. در کج‌سلیقگی‌ها در کشور، روزنامه‌ها فقط مزاحم هستند و مرتب در دادگاه‌ها بودم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، الیاس حضرتی دوشنبه شب در دومین پنل «اقتصاد و رسانه» پنجمین گردهمایی کانون حرفه‌ای رسانه با عنوان «رسانه، تعامل و توسعه» با تبریک پیشاپیش 17 مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: اهالی رسانه همیشه مظلوم و فداکار بودند.

وی افزود: اگر بگویم کلمه وحشتناک، شرایط و اوضاع وحشتناکی به دلیل بی‌تدبیری برای رسانه‌ها رقم زدیم شاید کلمه کمی باشد.

حضرتی گفت: وضع ما در موضوع رسانه با کشورهایی مانند کویت، قطر و عراق اصلا قابل قیاس نیست و رسانه در کشور به دلیل بی نظمی و بی‌تدبیری به دلیل رانت نفت و رانت مذهب شرایط خوبی ندارد و دولت‌ها با سلایق مختلف و حکومت در کلان، رسانه‌ها را بیچاره کرده‌اند.

حضرتی گفت: رسانه، نوع نوشتن، تیتر، صفحه‌بندی، نوع عرضه و تلاش برای دیده شدنش هنر است. لازم است یک چارچوب برای کار رسانه وجود داشته باشد. رسانه‌ها اکنون از نظر فروش صفر هستند و فقط از طریق رپرتاژ آگهی تامین هزینه می‌کنند.

وی افزود: روزگار چرخیده است. اهالی رسانه هستیم و مسوولیت بالاتری نسبت به دیگر اقشار داریم. روزگار به جایی رسیده که رئیس جمهورش شعار داده است «تعامل در داخل» و به درستی گفته است. یک بار بیاییم از پایین به بالا تصمیم بگیریم چه کنیم که امید را در این ملت زنده کنیم و تعامل را بالا ببریم.

وی گفت: اگر نیت ما اصلاح است از یک سری مسائل جزئی که گرفتار آن هستیم بگذریم.

حضرتی اظهار داشت: حال که رئیس جمهوری صادق داریم و نه تشکیلاتی و نه حزبی داشت بیاییم از پایین به بالا اصلاح کنیم. فکر می‌کنم نسخه اصلی جامعه ایران تعامل گروه‌های مختلف است

نظر شما