شناسهٔ خبر: 68054775 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا؛

تأکید شاه اردن بر آرام‌سازی فراگیر اوضاع منطقه

تهران- ایرنا- شاه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا بر کاهش تنش‌ها در منطقه و آرام‌سازی فراگیر آن تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «عمون» اردن، «عبدالله دوم» شاه اردن از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تماس تلفنی دریافت کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی اوضاع منطقه را بررسی کردند و شاه اردن بر ضرورت کاهش تنش‌های حاضر در منطقه و آٰرام‌سازی فراگیر برای ممانعت از وقوع جنگ منطقه‌ای تأکید کرد.

وی گفت که دستیابی به توافق فوری و دائمی آتش‌بس و پایان دادن به فاجعه در غزه، باید به عنوان یک اقدام فوری جهت حمایت از امنیت منطقه و ممانعت از وقوع جنگ و درگیری‌های بیشتر، انجام شود.

شاه اردن همچنین توقف تمامی اقدامات تنش‌زا و احترام به قانون بین‌المللی و اجرای قوانین بر اساس استانداردهای واحد را ضروری خواند.

عبدالله دوم همچنین درباره خطرات اقدامات خصمانه شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان و اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت که این قبیل رفتارها فرصت‌های تحقق صلح عادلانه را تضعیف می‌کند.

شاه اردن همچنین ایفای نقش آمریکا برای توقف جنگ در غزه و تلاش برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه و نیز پیدا کردن افق سیاسی حقیقی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر را مهم خواند.

بایدن نیز از تلاش‌های شاه اردن برای تحقق صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۱۰ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با ۲ هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

نظر شما