شناسهٔ خبر: 68054738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر کشور: موکب‌های اربعین بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ حسینی است

ایلام - ایرنا - وزیر کشور با تاکید بر اینکه موکب‌های اربعین بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ حسینی است، گفت: موکبداران زمینه حضور نسل جوان را در موکب‌های اربعین برای توسعه و ترویج فرهنگ خدمت به زوار حسینی فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "احمد وحیدی" دوشنبه در همایش بزرگ موکبداران و خادمان و جهادگران اربعین حسینی استان ایلام با بیان اینکه اربعین مقدمه و پیشواز ظهور حضرت امام عصر (عج) است، اظهار کرد: امام حسین (ع) همه را برای ورود به مکتب انسان ساز خود دعوت کرده و در این میان اربعین بهترین فرصت برای اتصال به خاندان وحی است.

وی افزود: امام حسین (ع) در نهضت عاشورا تمام هستی خود و خانواده و یارانش را فدا کرد تا مردم را به مسیر درست خداشناسی و تبعیت از ولایت هدایت و ارشاد کند و امروز نیز سفره برکت و معرفت اربعین سید الشهدا(ع) برای همگان پهن شده است.

وحیدی با اشاره به اینکه دنیا گرفتار جهالت و گمراهی شده است، ادامه داد: اوج این تباهی و ضلالت را می توان در زندگی بشر غربی دید چراکه جوانان غربی در سیاهی گرفتار شده‌اند.

وی بیان کرد: مناسک اربعین همه ادیان توحیدی اعم از مسلمان و غیرمسلمان را به خود جلب کرده و با وجود آنکه آیین بزرگ و باشکوه اربعین توسط رسانه‌های غربی سانسور می‌شود اما به یک حرکت جهانی تبدیل شده است.

وحیدی یادآور شد: اربعین راه و مسیر درست هدایت را برای انسان‌ها روشن کرده است تا همه اقشار و مردم جهان، با تمسک به اربعین امام حسین (ع)، راه درست را بشناسند.

وزیر کشور: موکب‌های اربعین بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ حسینی است

وی تاکید کرد: موکبداری اوج عشق، کرامت و فروتنی خادمان اربعین و تکریم ارزش‌های انسانی است و همه موکبداران خادم مقام ولایت امام حسین (ع) هستند که همه انسان‌های آگاه و بابصیرت را دور خود جمع کرده است.

وزیر کشور اضافه کرد: موکبداران در کمال کرامت و افتخار خادم زائران اربعین هستند و این ایام بهترین فرصت برای تربیت، تعالی، رشد و نمو برای جوانان و نوجوانان است از این رو از موکبداران انتظار می‌رود زمینه حضور و جذب جوانان و نوجوانان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه خاصیت موکبداری اربعین این است که بدون محدودیت همه انسان‌ها را جذب می‌کند، گفت: موکبداران خالق صحنه‌های زیبایی در خدمت به زائران هستند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب انسان ساز عاشورا است، خاطرنشان کرد: شهدای ایران اسلامی و جبهه محور مقاومت ملت‌های آزاده را بیدار می کنند و با شهادت هر سردار و سرباز، یک رزمنده دیگر جایشان را پر می‌کند و جبهه حق هیچگاه خالی از سربازان و سرداران جسور و شجاع شهادت طلب نیست.

به گزارش ایرنا، همایش موکبداران و خادمان زوار اربعین حسینی، عصر امروز دوشنبه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام برگزار شد.

وزیر کشور برای افتتاح چند طرح عمرانی از جمله استخر شنا، درمانگاه تامین اجتماعی شهر مهران، تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر ایوان و بازدید از پایانه مرزی مهران به استان ایلام سفر کرده است.

نظر شما