شناسهٔ خبر: 68054371 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گردهمایی «رسانه، تعامل و توسعه»؛

حسینی: رسانه‌ها در تحقق اهداف برنامه هفتم نقش مهمی دارند

تهران - ایرنا - مشاور رئیس جمهوری در دولت سیزدهم گفت: باید وفاقی وجود داشته باشد تا به اهداف کلی دست یابیم. در برنامه هفتم اهداف کمی و کیفی در نظر گرفته شده که به تنهایی از عهده دولت برنمی‌آید و رسانه‌ها در این میان نقش مهمی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید محمد حسینی دوشنبه شب ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ در پنجمین گردهمایی کانون حرفه‌ای رسانه با عنوان «رسانه، تعامل و توسعه» و در نحستین پنل این گردهمایی که «حاکمیت و رسانه» نام داشت، افزود: رسانه را به عنوان رکن چهارم دمکراسی تعریف کرده‌اند و امروز نقش رسانه‌ها بیش از گذشته است.

وی تصریح کرد: حاکمیت هم برای بیان اقدامات و دستاوردهای خود نیازمند رسانه است و اگر مردم همراهی نکنند نتیجه‌ای ندارد و رسانه می‌تواند سرمایه انسانی را کاهش و یا افزایش دهد و این می‌تواند نتیجه مثبت و یا منفی داشته باشد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید وفاقی وجود داشته باشد تا به اهداف کلی دست پیدا کنیم. در برنامه هفتم اهداف کمی و کیفی در نظر گرفته شده که به تنهایی از عهده دولت برنمی‌آید و رسانه‌ها در این میان نقش مهمی دارند.

وی تاکید کرد: دولت و حاکمیت باید از رسانه‌ها حمایت کرده و اطلاعات لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد تا مردم متوجه رسانه‌های بیگانه نشوند.

حسینی گفت: لازم است رسانه‌ها هم سعه صدر داشته باشند و دولت حمایت‌های لازم را از رسانه‌ها داشته باشند و مسوول مربوطه باید درباره اشکالی اگر وارد است باید توضیح دهد.

حسینی گفت: امروزه نقش رسانه‌ها از خیلی از مدیریت‌ها بیشتر است و اگر رسانه‌ها با دولت و دولتمردان همراهی نکنند اقدامات آنها به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

وی افزود: مسوولان و مدیران باید از رسانه‌ها استقبال کنند و پاسخگو باشند چون رسانه‌ها هستند که می‌توانند واقعیت‌ها، ضعف‌ها و قوت‌ها را بیان کنند و همه مسوولان باید در مقابل رسانه‌ها پاسخگو باشند. مسوولان هم انتظار دارند با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلان رسانه‌های خارجی علیه ایران اسلامی، رسانه‌های داخلی سطح سواد رسانه‌ای خود را بالا ببرند.

حسینی گفت: هر کسی سلایقی دارد و انتظار می‌رود در تحلیل‌های خود دوگانه رفتار نکنیم زیرا آسیب‌زا است.

نظر شما