شناسهٔ خبر: 68054369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قطع برق شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل؛ هشدار برای خانوارها

با اوج گرفتن گرمای تابستان برق بسیاری از واحدهای صنعتی در استان اردبیل خاموش شده و هشدار برای کاهش مصرف خانوارها نیز صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در بازدید خبرنگاران از شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل برق عمده واحدهای صنعتی خاموش بوده و صاحبان صنایع از این شرایط به شدت گله‌مند بوده و از مسئولان خواستند تا در قبال شعار «رونق تولید» از خاموشی واحدهای صنعتی و تولیدی پرهیز کنند.

مدیریت یکی از واحدهایی که خبرنگاران در تور خبری شهرک‌های صنعتی از آن بازدید کردند با اشتغالزایی 520 نفر در این گروه صنعتی به شدت از قطع مکرر برق گله‌مند بوده و از مسئولان خواسته تا در سال مزین به رونق تولید با مشارکت مردم اسباب نارضایتی‌ها با قطعی برق و عدم همراهی مسئولان فراهم نیاید.

در کنار قطعی برق واحدهای تولیدی و صنعتی، هشدار برای مشترکان خانگی و اداری نیز صادر شده تا در صورت مصرف اضافی خاموشی‌ها در روزهای آینده تشدید خواهد شد.

مدیر توزیع برق استان اردبیل به شرایط ناپایدار تأمین برق اشاره کرد و گفت: هر یک درجه افزایش دما مصرف یک‌هزار و 800 مگاواتی برق را به همراه دارد.

حسین قدیمی از هم استانی‌ها خواست تا با توجه به گرمای بی‌سابقه در سایر مناطق کشور به مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات پیک 13 تا 18 و 20 تا 23 دقت بیشتری داشته و مصرف خود را کنترل کنند.

وی به نصب کنتورهای هوشمند در ادارات اشاره کرد و افزود: اگر اداره‌ای در ساعات اداری 30 درصد و غیراداری 60 درصد مصرف خود را پایین نیاورد، به صورت هوشمند برق آنها قطع شده و با تعهد نسبت به برقراری برق در این ادارات اقدام می‌کنیم.

اما با هشدار هواشناسی نسبت به اوج گرفتن گرما در شهرهای مختلف، در استان اردبیل نیز در برخی از شهرهای شمالی و جنوبی شدت گرما به 38 درجه رسید اما هواشناسی از خنک شدن هوا در روزهای پایانی هفته خبر داد و این مژده را به هم استانی‌ها، میهمانان و مسافران داده که از روز پنجشنبه با وزش باد خزری از شدت گرما کاسته شده و هوای خنک دوباره در استان اردبیل حاکم خواهم شد.

انتهای پیام/131

 

نظر شما