شناسهٔ خبر: 68054262 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شستا خبر داد:

۱۹۰ همت سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی/ ستاره خلیج فارس در آستانه عرضه در بورس

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه عرضه شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بورس به وزن بازار سرمایه اضافه خواهد کرد، گفت: برای سال جاری ۱۹۰ همت سرمایه‌گذاری هدف‌گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عارف نوروزی» امروز در نشست خبری اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که انجام داده‌ایم، پذیرفته شدن شرکت ستاره خلیج فارس در بورس است و این شرکت از بزرگ‌ترین دارایی‌هایی است که امروز وارد بازار سرمایه می‌شود.

وی افزود: ارزش دلاری سهم شستا و هلدینگ‌های آن الان یک‌سوم قیمت است. هلدینگ‌های ۱۴گانه شستا در نیمه دوم سال گذشته برنامه‌ریزی خوبی برای افزایش بهره‌وری در دستور کار قرار دادند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ادامه داد: ۴۹ درصد سهام شرکت نفت ستاره خلیج فارس به مجموعه نفت و گاز شستا ۳۴.۵ صندوق بازنشستگی نفت و ۱۷.۵ درصد به دولت تعلق دارد. اکنون محصولات راهبردی مهمی مانند بنزین و گازوئیل برای کشور تولید می‌کند و سالانه بیش از ۱۴ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را به دنبال دارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: حدود ۴ هزار نفر نیروی انسانی به شکل مستقیم و ۱۷ هزار نفر غیر مستقیم با این مجموعه همکاری دارند. شرکت نفت ستاره خلیج فارس بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است. شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بورس پذیرفته شده و وجود چنین سرمایه‌ای در بورس وزن بازار سرمایه را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲۸.۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داشتیم و امسال ۶۳.۵ همت در ۸۷ شرکت سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. بیش از ۲۰ درصد این برنامه در پنج‌ماهه نخست امسال محقق شده است.

مدیرعامل شستا با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌ها گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز بیش از ۲۶ همت از پروژه‌های سال جاری به بهره‌بردار رسیده است. سال گذشته ۶۹ پروژه در شستا و با حجم ۱۱۴ همت محقق شد که برای سال جاری به ۱۴۰ طرح با ۱۹۰ همت سرمایه‌گذاری، هدف‌گذاری شده که ۴۰ درصد آن تا امروز تحقق یافته است.

نظر شما