شناسهٔ خبر: 68053865 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وضعیت دریایی و جوی هرمزگان در حالت هشدار نارنجی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی و دریایی رعایت نکات ایمنی را ضروری دانست. مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی و دریایی رعایت نکات ایمنی را ضروری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:باتوجه به وضعیت هشدار سطح نارنجی دریایی و جوی استان، اهمیت رعایت نکات ایمنی دوچندان است. 

وی از اوایل وقت روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه تا اواخر وقت شنبه ۲۰ مردادماه را مدت این هشدار اعلام کرد و افزود: تحت اثر این سامانه رگبار نسبتا شدید باران همراه با رعد و برق و گاهی تگرگ در ارتفاعات استان با تاکید بر مناطق حاجی آباد، بشاگرد ، بستک ،رودان ،خمیر ،بندرلنگه ،بندرعباس ،قشم ، پارسیان و سواحل پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بالا آمدن آب رودخانه های فصلی و سیلابی شدن موقت مسیل ها را محتمل دانست و تأکیدداشت: محافظت از سازه های موقت و محصولات کشاورزی به دلیل تند باد لحظه ای، جاری شدن روان‌آب‌ها ضرورت دارد و مردم شریف استان در این مدت از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

وی ادامه داد: در این مدت دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با تاکید بر جاسک ، سیریک ، کوهستک ، کلاهی ، قشم ، هرمز ، هنگام ، لارک نیز مواج و ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتی متر خواهد رسید که محافظت از امکانات آبزی‌پروی همچنین تردد شناورها و صیادی در خلیج فارس و تنگه هرمز باید با رعایت ایمنی و توجه به هشدارهای صادره انجام شود و خودداری از فعالیت‌هایی مثل شنا در سواحل مورد تاکید می باشد.

نظر شما