شناسهٔ خبر: 68053809 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

دغدغه مدارس غیردولتی از نگاه صحرایی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تقویت مدارس غیردولتی با اصلاح قوانین و تسهیل تاسیس مدارس توسط افرادی که دید انتفاعی ندارند دو راهکاری است که در آموزش پرورش درباره آن کوتاهی نکردیم، گفت: تاسیس این مدارس تا زمانی که هدف تربیت و ارتقای نظام تعلیم و تربیت باشد، هم مطبوع و هم مورد توصیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در مراسم اختتامیه جشنواره آفرینو که امروز برگزار شد با بیان اینکه راز پیشرفت جوامع تحول خواهی است، گفت: آنان تلاش دارند هر روز از روز پیش بهتر شوند.

وی با بیان اینکه تحول زمانی اتفاق می افتد که ۳ مرحله شناختی، فرایندی و نهادی یا سازمانی را طی کنند، افزود: برای اینکه بدانیم چرا کشورهای دیگر تحول بیشتری داشته اند باید مانند آن کشورها از شناخت شروع کنیم که تجلی تحول شناختی، از شکوفایی مدرسه است.

صحرایی با بیان اینکه به دولتمردان و سیاستمداران گفته می شود ایران از وزارت آموزش و پرورش و از مدرسه متحول می شود، ادامه داد: در آموزش و پرورش درباره دو راهکار کوتاهی نکردیم؛ نخست تقویت مدارس غیردولتی با اصلاح قوانین و دیگری تسهیل تاسیس مدارس توسط افرادی که دید انتفاعی ندارند.

وی با اشاره به اینکه تاسیس مدارس تا زمانی که هدف تربیت و ارتقای نظام تعلیم و تربیت باشد هم مطبوع و هم مورد توصیه است، گفت: مدرسه نباید بنگاه اقتصادی شود، حفظ نظارت و شان سیاستگذاری آموزش و پرورش با بن‌مایه اصلی تسهیل از جمله نکاتی است که در سند تحول مورد توجه است. در این دوره کوشیدیم نشان دهیم مدارس کشور بسیار بهتر از چیزی هستند که گاهی در برخی از رسانه ها ترسیم می شود.

صحرایی در پایان با بیان اینکه در این دوره کوشیدیم نشان دهیم موسسان مدارس غیردولتی مربیان تربیتی هستند که دغدغه تربیت دارند، اظهار کرد: «آفرینو» در ایستگاه اول خود موفق بود و باید تحول آن شتاب بگیرد و به رویدادهای ملی دیگری مانند رویداد «الف تا» بپیوندد.

برچسب‌ها:

نظر شما