شناسهٔ خبر: 68053270 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قهرمانی پس از عمل زانو؛ وقتی سن فقط یک عدد است؛

جوکوویچ: حضورم در لس‌آنجلس مشخص نیست/ باید طلا می‌گرفتم

تهران- ایرنا- قهرمان تنیس المپیک ۲۰۲۴ گفت: پاریس شاید تنها فرصت من برای کسب طلای المپیک بود تا افتخاراتم را تکمیل کنم و هنوز برای ۲۰۲۸ لس‌آنجلس تصمیمی نگرفته‌ام.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، نواک جوکوویچ ۳۷ ساله که طلای مسابقات تنیس المپیک پاریس را کسب کرده است، گفت: این بزرگترین دستاورد دوران حرفه‌ای من است و شاید بزرگترین موفقیت ورزشی‌ام باشد.

جوکوویچ مسن‌ترین تنیسوری است که از زمان بازگشت این ورزش به بازی‌ها در سال ۱۹۸۸، عنوان قهرمانی انفرادی المپیک را کسب کرده است. این اتفاق از سویی دیگر هم قابل توجه است زیرا او ۲۱ روز پس از شکست آلکاراز در فینال ویمبلدون و در شرایطی که تنها ۲ ماه از عمل جراحی زانویش می‌گذشت، موفق شد این افتخار را کسب کند تا نشان بدهد سن فقط یک عدد است.

وی ادامه داد: در اولین بازی خود در المپیک ۲۰۰۸، به مدال برنز رسیدم و از آن زمان نتوانستم مدالی را کسب کنم. در فینال امسال با بازیکنی ۲۱ ساله که از او به عنوان بهترین بازیکن حال حاضر جهان یاد می‌شود، بازی کردم و موفق شدم افتخاراتم را کامل کنم. وقتی همه چیز را در نظر می‌گیرم این احتمالاً بزرگترین موفقیت ورزشی است که تا به حال در دوران حرفه‌ای خود کسب کرده‌ام.

جوکوویچ: حضورم در لس‌آنجلس مشخص نیست/ باید طلا می‌گرفتم

جوکوویچ گفت: تا امروز فکر می‌کردم حمل پرچم صربستان در مراسم افتتاحیه ۲۰۱۲ لندن بهترین احساس دوران ورزشی‌ است اما این حس فرق دارد.

وی ادامه داد: در مورد المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس باید بگویم هنوز تصمیمی در این مورد نگرفتم و شاید دوباره فرصتی داشته باشم اما احساسم این بود که اینجا آخرین فرصت برای کسب مدال طلاست و برای همین در پاریس تلاشم را کردم تا به این افتخار برسم. وقتی به فینال رسیدم حس خوبی داشتم، چون سد بزرگ شکسته شده بود و من فقط یک گام تا کسب افتخار داشتم و این به من آرامش می‌داد.

نظر شما