شناسهٔ خبر: 68052480 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

باقری: اشغال فلسطین، علت تداوم ناامنی و جنگ در منطقه است

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: احیای امنیت و ثبات پایدار در منطقه غرب آسیا، مستلزم پایان دادن به اشغالگری است، همچنین اشغال فلسطین، ریشه و علت تداوم ناامنی و جنگ در منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: امروز در جمع سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران بیان کردم که بی‌تفاوتی در برابر بی‌عدالتی موجب بی‌عملی و انفعال می‌شود و بی‌عملی باعث جری‌تر شدن جنایتکار، و اندکی بعد شاهد عادی‌سازی جنایت و ابتذال شر خواهیم شد.

وی افزود: همه ما وظیفه و مسئولیت اخلاقی داریم در قبال یکی از بدترین شرارت‌های به جای‌مانده از قرن گذشته، یعنی اشغالگری و استعمار خونین سرزمین فلسطین و آوارگی و نسل‌کشی ادامه‌دار یک ملت، سکوت نکنیم.

باقری ادامه داد: فاجعه شرم‌آوری که در ۱۰ ماه اخیر در فلسطین اشغالی در جریان است، فقط محصول قساوت و خودبرترپنداری یک موجودیت اشغالگر آپارتاید نیست، بلکه نتیجه «احساس بی‌کیفری» جنایتکارانی است که خود را در هر حالت مستظهر به حمایت بی‌چون و چرای آمریکا و چند کشور غربی دیگر می‌دانند.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: جنایت رژیم اشغالگر اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه بخشی از پروژه نسل‌کشی فلسطینیان است و لا غیر. ایران بدون کمترین شکی، باند جنایتکار حاکم بر سرزمین اشغال‌شده فلسطین را مسئول این جنایت می‌داند.

وی افزود: مسامحه در برابر اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل، موجب بی‌اعتباری همه قواعد و هنجارهای زیست مسالمت‌آمیز بین‌المللی و نیز قواعد ناظر بر روابط بین‌المللی، در زمان صلح و در زمان منازعه، می‌شود.

باقری بیان کرد: ترور بزدلانه اسماعیل هنیه، مصداق روشن قتل خودسرانه و نقض فاحش حقوق‌بشر است. چنین تعرض و تعدی‌ای به هیچ عنوان نمی‌تواند بدون پاسخ بماند. پاسخ ایران قطعی و قاطع خواهد بود.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: متأسفانه شورای امنیت از عمل به وظایفش باز ماند و دلیل امر هم روشن است: حمایت بی‌چون و چرای آمریکا، انگلستان و فرانسه از رژیم اسرائیل که یکی از موانع اصلی کارآمدی سازمان ملل متحد در ۸۰ سال گذشته در رابطه با موضوع اشغال فلسطین بوده است.

وی تصریح کرد: احیای امنیت و ثبات پایدار در منطقه غرب آسیا، مستلزم پایان دادن به اشغالگری است. اشغال فلسطین، ریشه و علت تداوم ناامنی و جنگ در منطقه است.

باقری افزود: در این ده ماه، همه اهداف مورد حمله رژیم اشغالگر در غزه منحصراً افراد و اشخاص غیر نظامی بوده است. آیا تا کنون یک تانک یا یک هواپیمای نظامی یا یک پایگاه نظامی فلسطینی هدف قرار گرفته است؟ اساساً در این باریکه جز زن و کودک و پیر و انسان‌های بی‌گناه هدف دیگری برای حمله وجود دارد؟

سرپرست وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: معتقدیم، وجدان آگاه و فطرت بشری انسان‌ها در اقصی نقاط جهان، حامیان این رژیم را وادار به تسلیم در برابر خواست عمومی برای بازخواست جنایات ارتکابی علیه مردم مظلوم فلسطین خواهد کرد.

نظر شما