شناسهٔ خبر: 68052142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش‌سوزی ۵۰ هکتار از مراتع سربیژن جیرفت مهار شد+فیلم

جیرفت- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان ضمن تایید آتش سوزی بخشی از مراتع سربیژن جیرفت گفت: آتش در این مراتع از ساعت ١٢ امروز( دوشنبه) شروع و با کمک دستگاه های مختلف و جوامع محلی در ساعت ۱۶:۳۰ خاموش شد.

صاحب‌خبر -

قاسم رحیمی نیا به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برآورد دقیقی درباره محدوده آتش صورت نگرفته چون منطقه تپه ای است و به صورت لکه ای سوخته، لذا نیاز به نقشه برداری و بررسی دقیق تر دارد اما شاید به صورت تخمینی ۵۰ هکتار از این مراتع آتش گرفته است.

وی با بیان اینکه آتش سوزی به یکی از باغات منطقه هم سرایت کرده و بخش کمی از آن از بین رفته ادامه داد: هنوز نشانه ای از اینکه این آتش سوزی عمدی بوده یا به دلیل سهل انگاری رخ داده پیدا نکرده ایم اما اگر عمدی باشد شدیدترین مجازات باید اعمال شود که طبق قانون از هفت تا ۱۰ سال حبس دارد.

رحیمی نیا افزود: به دلیل بارندگی مناسب‌تر امسال پوشش علفی انبوهی ایجاد شده است و کوچک‌ترین جرقه ای چندین هکتار از مراتع را به آتش می کشد که جانوران و درختان را هم از بین می‌برد.

وی یادآور شد: این آتش سوزی با همکاری منابع طبیعی جنوب و شمال استان کرمان، محیط زیست، شرکت های خصوصی راه سازی و جوامع محلی خاموش شد.

مدیر کل منابع طبیعی جنوب کرمان اضافه کرد: گیاه درمنه و درختچه های زارچ یا زرشک کوهی بیشترین آسیب را در این آتش سوزی دیده است.

وی بیان کرد: سربیژن از مراتع غنی منطقه به شمار می‌رود و از بین رفتن یک هکتار از آن هم برای محیط زیست فاجعه است چونکه تنوع گونه ای و جانوری متنوعی دارد.

نظر شما