شناسهٔ خبر: 68051925 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ورود به سامانه یکپارچه خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف بهبود شرایط خرید خودرو، سامانه‌ای تحت عنوان سامانه یکپارچه خودرو را راه اندازی کرده است.

صاحب‌خبر -

وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف بهبود شرایط خرید خودرو، سامانه‌ای تحت عنوان سامانه یکپارچه خودرو را راه اندازی کرده است. متقاضیان خرید خودرو می‌توانند بعد از ثبت نام و ورود به سامانه یکپارچه خودرو، ماشین‌هایی را که در طرح‌های متفاوت توسط این سامانه به فروش می‌رسند خریداری کنند. در ادامه در خصوص این سامانه و نکات مربوط به آن اطلاعات بیشتری را با هم بررسی خواهیم کرد.

سامانه فروش یکپارچه خودرو چیست؟

در سال‌های گذشته متقاضیان خرید خودروهای داخلی برای خرید این محصولات با قیمت کارخانه محصولات سایپا یا ایران خودرو باید به سایت فروش این دو کارخانه مراجعه می‌کردند تا با نام نویسی و شرکت در قرعه کشی صاحب خودرو شوند. این روند نارضایتی‌های بسیاری را میان عموم مردم به همراه داشت. همین امر سبب شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود فرایند خرید خودرو و کاهش نارضایتی مردم، اقدام به ایجاد سامانه‌ای یکپارچه با هدف فروش خودروهای کارخانه‌های داخلی کند.

همچنین وزارت صمت هدف دیگری از ایجاد این سامانه دارد و آن رساندن خودرو با قیمت کارخانه به دست کاربران واقعی است. یعنی به عنوان مثال فردی که یکی از محصولات سایپا را خریداری می‌کند، آن را با قیمت کارخانه محصولات سایپا ۱۴۰۳ خریداری کرده است.

نحوۀ ثبت نام و ورود به سامانه یکپارچه خودرو

ورود به سامانه یکپارچه خودرو

برای این‌که بتوانید با ورود به سامانه یکپارچه خودرو اقدام به خرید خودروی داخلی مد نظر خود کنید، باید ابتدا در این سامانه ثبت نام کنید. نحوۀ ثبت نام در این سامانه به شرح زیر است.

  1. ابتدا وارد سایت این سامانه به آدرس (Sale.iranecar.com) شوید.
  2. در این صفحه گزینۀ ثبت نام را انتخاب کنید.
  3. اکنون فرمی به شما نمایش داده می‌شود که باید اطلاعات شخصی متفاوت خود مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی و رمز عبور خود را با دقت در آن وارد کنید.
  4. پس از بررسی مجدد و اطمینان از صحت اطلاعات، گزینۀ ثبت نام را انتخاب کنید تا به صفحۀ جدیدی هدایت شوید.
  5. در این صفحه باید اطلاعات دیگری مانند جنسیت، شهر و آدرس محل سکونت، تلفن منزل، کد پستی و شماره شبای خود را وارد کنید.

با تأیید این اطلاعات مراحل ثبت نام شما در سامانۀ یکپارچه خودرو به پایان خواهد رسید. البته در زمان ثبت نام در این سامانه باید به دو نکتۀ بسیار مهم توجه داشته باشید. این دو نکته عبارتند از:

  • حتماً شماره تلفن همراهی که در ثبت نام ارائه می‌کنید باید به نام فرد باشد.
  • آدرس محل سکونت و کد پستی فرد باید در سامانۀ سخا تأیید شده باشد.

پس از انجام تمام مراحل و توجه به نکات گفته شده، ثبت نام انجام شده است. کاربران می‌توانند با ورود به سامانه یکپارچه خودرو از قیمت محصولات سایپا، ایران خودرو و سایر خودروسازان داخلی که در این سامانه به فروش می‌رسند اطلاعات لازم را کسب کنند و در زمان اعلام شده نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند.

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو

متقاضیان برای ورود به سامانه یکپارچه خودرو و خرید ماشین باید شرایطی داشته باشند تا بتوانند فرایند ثبت نام را کامل کنند و به این سامانه وارد شوند. این شرایط عبارتند از:

  • فرد باید اطلاعات کارت ملی، گواهینامه و حساب بانکی خود را در این سامانه وارد کند.
  • سیم کارتی که شماره آن را در سامانه وارد می‌کند، به نام خود فرد باشد.
  • با هر کد ملی تنها یک خودرو می‌توان ثبت نام کرد.
  • متقاضیان باید گواهینامه رانندگی داشته باشند.
  • تنها افرادی که بیشتر از ۱۸ سال سن داشته باشند، امکان ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو را دارند.
  • متقاضیان شرکت در طرح‌های فروش فوق‌ العاده، فوری و پیش فروش سامانه یکپارچه خودرو نباید پلاک انتظامی فعال داشته باشند.

توجه داشته باشید که در صورتی که فرد هر کدام از این شرایط را نداشته باشد، خودرو را تحویل نخواهد گرفت و وجه او در مدت زمان ۲۰ روز به حساب بانکی معرفی شده باز می‌گردد.

زمان و نحوۀ خرید خودرو از سامانه یکپارچه

ورود به سامانه یکپارچه خودرو

باید بدانید که تنها در زمان طرح‌های متفاوت افراد می‌توانند از طریق این سامانه خودرو خریداری کنند. به همین منظور کاربران باید منتظر اطلاعیه‌های فروش جدید باشند. در این اطلاعیه‌ها زمان طرح فروش مشخص شده است. فرد باید در مدت زمان مشخص با ورود به سامانه یکپارچه خودرو، انتخاب خودروی مد نظر و ثبت نام برای دریافت خودرو اقدام کند. توجه داشته باشید که معمولاً این اطلاعیه‌ها چند روز زودتر از زمان ثبت نام منتشر می‌شوند تا کاربران بتوانند با آمادگی لازم در این طرح‌ها شرکت کنند. نحوۀ خرید خودرو از سامانه یکپارچه به شرح زیر است.

  1. اولین گام ورود به سامانه یکپارچه خودرو و وارد شدن به حساب کاربری خودتان است.
  2. پس از وارد شدن در سایت، گزینه ثبت نام خودرو را انتخاب کنید.
  3. اکنون وارد بخش انتخاب خودرو شوید و خودروسازی مد نظر و طرح فروشی را که قصد شرکت در آن دارید انتخاب کنید.
  4. اکنون بخشنامه فروش خودروهای آن طرح را مشاهده می‌کنید و می‌توانید ماشین مد نظر خود را انتخاب کنید.
  5. با انتخاب گزینۀ ثبت درخواست، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد ثبت نام شما در قرعه کشی این سامانه انجام شده است.

افراد با ثبت نام و ورود به سامانه یکپارچه خودرو می‌توانند خودروهای کارخانه‌های داخلی را با قیمت واقعی خریداری کنند. به عنوان مثال قیمت ماشین های سایپا در این سامانه و در کارخانه با هم تفاوتی ندارند. البته در زمان ثبت نام و استفاده از خدمات این سامانه باید به برخی نکات توجه داشته باشید. حتماً شماره تلفن همراهی را که سند آن به نام متقاضی است باید در فرم وارد کنید و همچنین اطلاعات مربوط به محل سکونت افراد باید در سامانۀ سخا ثبت شده باشند.

نظر شما