شناسهٔ خبر: 68050162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

صلیب سرخ جهانی پیکر ۸۰ فلسطینی را از ارتش اشغالگر تحویل گرفت

فارس

منابع فلسطینی اعلام کردند که صلیب سرخ جهانی پیکر ۸۰ شهید فلسطینی را از ارتش رژیم اسرائیل تحویل گرفته و قرار است به بیمارستان الناصر منتقل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ربایش پیکر صدها شهید از سوی ارتش اسرائیل از موضوعات مورد توجه در ۱۰ ماه گذشته است، در این میان نهادهای بین‌المللی بارها به این مسأله اشاره کرده و ربایش پیکر شهدا را از مصادیق جنایت جنگی اعلام کرده‌اند.

اکنون با گذشت ۳۰۴ روز از جنگ، مدیریت بیمارستان «الناصر» در خان یونس خبر داده است که صلیب سرخ جهانی پیکر ۸۰ شهید را از ارتش صهیونیستی دریافت کرده و به زودی به این بیمارستان تحویل خواهد داد.

نبش قبر گورستان‌ها و دزدیدن اجساد از جمله جنایات وحشتناک ارتش اشغالگر اسرائیل در غزه است که به طور گسترده در ماههای ابتدایی جنگ صورت گرفت و موجب بهت و حیرت جامعه جهانی شد.

دو هفته پیش روزنامه هاآرتص گزارش داد که ارتش اسرائیل ۱۵۰۰ پیکر ناشناس از شهدای غزه را از این باریکه خارج کرده و در پادگان «سدیه تیمان» نگهداری می‌کند.

نهادهای فلسطینی و بین‌المللی بارها به چنین اقدامی از سوی اشغالگران اشاره کرده‌اند. به گفته شبکه سی ان ان در فوریه گذشته، حداقل ۱۶ قبرستان در غزه و خان یونس به دست ارتش اسرائیل تخریب شده و صدها پیکر نیز ربوده شده‌اند.

در یک مورد نظامیان اسرائیلی در ۱۵ دی ماه سال گذشته، پیش از عقب‌نشینی از محله «التفاح» در شهر غزه، پیکرهای دست‌کم ۱۵۰ شهید تازه دفن شده در قبرستان این محله را ربودند.

رژیم اسرائیل در ۱۹ ژانویه گذشته با اذعان به چنین جنایتی مدعی شد که این کار را با هدف شناسایی اجساد اسرای اسرائیل انجام می‌دهد. در بیانیه ارتش اشغالگر ادعا شده بود که اجساد موجود در گورهای حفاری شده پس از مشخص شدن اینکه متعلق به اسرای اسرائیلی نیست، «با احترام» به قبر بازگردانده شده است؛

ادعایی که رسانه‌ها و نهادهای بین‌المللی خلاف آن را تأیید می‌کنند.

نظر شما