شناسهٔ خبر: 68050002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان: خبرنگاران باید حق طلب باشند

رشت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید حق‌طلب، صادق و منصف باشند و در راستای آزادی حقیقی که در اسلام و مکتب ما وجود دارد، گام برداشته و در این زمینه با عملکرد شایسته و درخور، حق مطلب را ادا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیرحسین طاهری روز دوشنبه به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد صارمی خبرنگار ایرنا و روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان اظهار کرد: برخی از خبرنگاران با خون خود پیام رسان آزادی، عدالت خواهی و حق طلبی بوده اند و امروز انتظاراست رسانه ها و خبرنگاران با قلم خود ادامه دهنده راه آنان باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز خبرنگاران ما عموما متعهد و معتقد هستند ، گفت : باید در مسیر شهدا و حق و حقیقت تلاش کنید و در این سالها هم رسانه های استان عملکرد قابل قبولی داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به نگاه و عملکرد حرفه ای و تخصصی ایرنا به عنوان رسانه رسمی و حاکمیتی و اهمیت این مجموعه در هدایت فضای رسانه ای استان و کشور گفت : در استان این خبرگزاری با همه محدودیت ها و بضاعت حداقلی به خوبی با تلاش مضاعف توانسته در بیشتر مسایل نقش محوری خود را ایفاء کند.

وی افزود: در این رابطه ایرنا در حوزه انعکاس اقدامات و دستاوردهای دولت و نیز انتقال مسائل مردم به مسئولان به خوبی عمل کرده است.

طاهری در ادامه این دیدار به عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز اشاره و بیان کرد: یکی از دغدغه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمرکز زدایی بود که در دولت شهید آیت الله رئیسی این امر محقق شد و گیلان نیز از این قاعده مستثنی نبود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در استان گیلان طبق اقدامات کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات مناسبی انجام شد و در زمینه ساخت و سازها در حوزه فرهنگی نیز اعتبارات مناسبی گرفته شد که می توان به اجرای پروژه های شهرستانهای بندرآستارا و لاهیجان اشاره کرد که بودجه مناسبی برای آنان درنظر گرفته شد.

وی افزود: تالار مرکزی رشت نیز یکی از پروژه ها و فضاهای فرهنگی ارزشمند گیلان است که در این دولت به انجام رسید اما نقص‌هایی داشت که برای رفع آنها طی ۱۰ ماه اخیر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار اخذ شد تا در بخشهای آسانسور، اطفای حریق و امکانات سرمایشی و رفع مشکلات آنها هزینه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: از سوی دیگر در بخش عمرانی نیز سعی کرده ایم اعتبارات بیشتری از محل منابع کشوربه استان تخصیص یابد و فقط متکی به اعتبارات استانی نباشیم .

وی ادامه داد: در حوزه رسانه‌ای نیز اقدامات مناسبی در بخش پرداخت یارانه، برپایی دوره‌های آموزشی و همچنین برگزاری جشنواره ها انجام شد.

نظر شما