شناسهٔ خبر: 68049963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۱۰ هزار سیستان و بلوچستانی برای شرکت در اربعین حسینی نام‌نویسی کردند

زاهدان - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۱۰۳ نفر برای شرکت و تشرف در مراسم پیاده روی اربعین حسینی از این استان در سامانه سماح نام‌نویسی کردند.

صاحب‌خبر -

علی اکبر غلامپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۹۰ درصد زائران با پرداخت حق بیمه، نام‌نویسی خود را نهایی کردند، افزود: پیش بینی می‌شود تعداد زائران اربعین سیستان و بلوچستان تا پایان مهلت نام‌نویسی بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین آمار نام‌نویسی سیستان و بلوچستان در سامانه سماح مربوط به شهرستان زاهدان با ۶ هزار و ۲۰۰ نفر است، اظهار کرد: رتبه‌های بعدی را به ترتیب شهرستان زابل و ایرانشهر دارا هستند.

مدیرکل حج و زیارت سیستان و بلوچستان توصیه کرد که زائران حتما در سامانه سماح نام‌نویسی کنند تا مدیریت در مرزها تسریع یابد و هر چه سریع تر نسبت به اخذ گذرنامه اقدام و این امر را به روزهای پایانی موکول نکنند تا تغییر و تاخیری در سفرشان ایجاد نشود.

به گفته وی در سالجاری بیمه معلم به عنوان بیمه اربعین انتخاب شد که در قالب سه بسته متنوع با پوشش‌های مالی متفاوت با حق بیمه‌های ۸۰۰ هزار ریال، ۹۰۰ هزار ریال و یک میلیون ریال است که با توجه به هزینه‌های بالای درمانی در کشور عراق اگر برای فردی اتفاقی رخ دهد از حمایت این بیمه برخوردار خواهند شد.
غلامپور با بیان اینکه اعزام زائران از سیستان و بلوچستان بصورت ریلی و زمینی انجام می‌شود، تصریح کرد: برای هر زائر مبلغ ۲۰۰ هزار دینار به نرخ دولتی پیش بینی شده که از طریق بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

نظر شما