شناسهٔ خبر: 68049913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد استان:

۵۳ درصد از مددجویان کمیته امداد اردبیل را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۵۳ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که با ارائه خدمات حمایتی، فرهنگی، درمانی و اشتغال‌زایی درصدد توانمندسازی آنها هستیم.

صاحب‌خبر -

علیرضا حسین‌نژاد ۱۵ مرداد طی سخنانی اظهار کرد: هم اکنون، ۴۴ هزار و ۸۲۴ خانوار در قالب ۹۱ هزار و ۲۱۵ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند.

وی افزود: در واقع، ۱۱.۷ درصد خانوار و هفت درصد از جمعیت استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد هستند.

حسین‌نژاد با اعلام اینکه با بیان اینکه ۵۳ درصد از سرپرستان خانوار تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، گفت: ۴۷ درصد سرپرستان خانوارهای تحت پوشش نیز مردان بالای ۶۰ سال هستند که به دلایل مختلف از کار افتادگی، کهولت سن، سالمندی و بیماری‌های صعب‌العلاج تحت حمایت قرار گرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: این نهاد مقدس در ۳۲ سرفصل، بیش از ۱۲۰ نوع خدمت به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت ارائه می‌کند تا بخشی از مشکلات آنها برطرف شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ماهانه ۶۷۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پرداخت می‌شود، بیان کرد: هر ماه ۱۰ میلیون ریال به خانوارهای تک نفره، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به خانوارهای ۲ نفره، ۲۰ میلیون ریال به خانوارهای سه نفره، ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانوارهای چهار نفره و ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال نیز به خانوارهای پنج نفره و بیشتر پرداخت می‌شود.

حسین‌نژاد اعلام کرد: مددجویان تحت حمایت علاوه بر مستمری ماهانه، هر ماه یارانه معیشتی و یارانه حامل‌های انرژی را نیز دریافت می‌کنند تا نیازهای اساسی آنها تامین و برخی از مشکلات‌شان رفع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی برای حمایت از اقشار نیازمند جامعه برداشته شده به طوری که مستمری پرداختی به مددجویان کمیته امداد چند برابر افزایش یافته است.

وی یادآور شد: کمیته امداد استان اردبیل از جمله دستگاه‌هایی است که حتی در دورترین نقاط استان به جامعه هدف ارائه خدمات می‌کند به طوری که از بیش از ۱۷۰۰ روستای استان، در ۹۷ درصد آنها حضور دارد و به مددجویان خدمات مختلفی ارائه می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما