شناسهٔ خبر: 68049794 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام خبر داد کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام خبر داد

نفوذ توده هوای گرم به ایلام نفوذ توده هوای گرم به ایلام

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: نفود توده هوای گرم از امروز تا اوایل هفته آینده موجب افزایش دمای هوا در استان می‌شود.

صاحب‌خبر -

احسان احمدی نژاد اظهار کرد: موج گرما از امروز تا یکشنبه هفته آینده بر جو استان حاکم می‌شود و دمای هوا به تدریج یک تا سه درجه افزایش می‌یابد.

وی افزود: اوج گرما برای روز‌های پنجشنبه و جمعه خواهد بود که در نقاط سردسیر، دما به ۴۰ درجه سانتیگراد و در نواحی گرمسیر هم به ۵۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

احمدی نژاد با بیان اینکه برای این توده هوای گرم هشدار سطح زرد صادر شده است، ادامه داد: با توجه به گرمای هوا مردم نسبت به مدیریت مصرف انرژی (برق و آب) و خطر گرمازدگی هوشیار باشند.

وی یادآور شد: تداوم موج گرما افزایش مصرف انرژی، گرمازدگی افراد و احتمال بروز آتش سوزی در اراضی طبیعی و زراعی را در پی خواهد داشت که در این راستا باید تمهیدات لازم توسط شهروندان و مسئولان اندیشیده شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام توصیه کرد: در مدت استقرار موج گرما عموم مردم به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان و زنان باردار در ساعات اوج گرما از حضور در فضا‌های باز خودداری کنند و ورزشکاران و کارگران از فعالیت شدید بدنی در آفتاب بپرهیزند.

احمدی نژاد تاکید کرد: گرمای هوا شرایط را برای بروز آتش سوزی در اراضی مرتعی و کشاورزی افزایش می‌دهد و مردم در صورت حضور در طبیعت از روشن کردن آتش اجتناب ورزند.

نظر شما