شناسهٔ خبر: 68049718 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

لزوم توجه به جذب نوجوانان در پیاده‌روی اربعین حسینی

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: در حرکت عظیم اربعین حسینی، جذب نوجوانان نیز باتوجه به روحیات آن‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان وخانواده شهرداری تهران؛ مریم اردبیلی در رویداد ایده پردازی طرح‌های کودک و نوجوان اربعینی، با اشاره به حرکت عظیم حسینی در راهپیمایی اربعین تصریح کرد: اربعین یک ظرفیت فوق العاده است که برای ما به میراث و یادگار گذاشته شده و هر چه زمان می‌گذرد ظرفیت‌ها و ابعاد جدیدی از نقش اربعین حسینی در زندگیمان به ما نشان داده می‌شود.

وی افزود: این واقعه و مدل حرکت مردم در این مسیر حسینی موجب شگفت و توجه جهانی است.

اردبیلی با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی تجربه‌های متفاوتی را برای ما به ارمغان خواهد آورد، خاطرنشان کرد: در مسیر پیاده روی اربعین حسینی حضرت اباعبدالله (ع) یک برنامه تربیتی تدارک دیده که برای هر کسی هم این تربیت متفاوت است؛ در واقع هر بار پیاده روی عظیم اربعین، داستان و تجربه جدیدی را برای ما به ارمغان می‌آورد.

مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران تصریح کرد: با همکاری عاشقان ابا عبدالله (ع) و خیلی از افراد مواکب، پشتیبانی و خدمتگزاری‌هایی به زائران عرضه می‌شود، که جای شکر دارد البته در این حرکات عظیم حسینی جذب نوجوانان نیز با توجه به روحیات آن‌ها لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اردبیلی ادامه داد: برای بهره مندی از اتمسفر معنوی در این حرکت، مستلزم طراحی و فعالیت‌های کنش‌گری در حوزه کودک و نوجوان هستیم، علاقه دارم بخش جدی کنش فعال زنان، مادران، کودکان و نوجوانان در این حرکت بازطراحی شود.

وی با اشاره به خدمت رسانی به زائران مسیر اربعین حسینی تصریح کرد: مردم عراق، خدمت رسانی به زائران را با یک صفا، خلوص و الگوی مردمی ریشه دار انجام می‌دهند، اما ما باید جای خالی فعالیت‌های دیگر را در عرصه‌های مختلف پر کنیم.

وی افزود: باید فکر کنیم که چگونه می‌شود بهینه، روایت و پایداری نقش تربیتی پیاده روی اربعین حسینی در این حرکت عظیم را در تمام طول سال حفظ کرد و این نقش را در زندگیمان گسترش دهیم؛ این موضوعی است که باید به آن توجه کنیم.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده تصریح کرد: با همفکری در این رویداد قدم خوبی برای کمک به تمرکز موضوع اربعین حسینی می‌توانیم برداریم تا با دریچه‌هایی که می‌شود مدل مطلوبی را خلق کرد مثمر ثمر واقع شود.

اردبیلی گفت: به طور حتم در این سفر معنوی حمایت ویژه‌ای از کسانی که طرح‌ها و ایده‎هایشان به مرحله اجرا می‌رسد خواهیم داشت.

مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران اظهار کرد: مجوعه دستاورد ها، ایده‌ها و تجارب شرکت کنندگان جمع آوری شده و برای زائران استفاده می‌شود، همچنین اگر افراد تمایل دارند می‌توانند ایده‌های خود را ثبت کنند.

گفتنی است رویداد ایده پردازی طرح‌های کودک و نوجوان اربعینی به مدت ۲ روز تا ١۵ مرداد ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است. در این رویداد ۳ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد تا شرکت کنندگان با انتقال تجارب شان و گفتگو با اساتید و منتورها، به طرح‌ها و ایده‌های جدید ویژه کودکان و نوجوان دست یابند و آن‌ها را در مراسم پیاده روی عظیم اربعین حسینی، اجرایی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما