شناسهٔ خبر: 68049654 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازدید وزیر کشور از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

تهران- ایرنا- وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید و بر تقویت همکاری‌ها با این این سازمان تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، احمد وحیدی در حاشیه بازدید وزیر کشور از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید و در جلسه هم‌افزایی با معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بر حمایت کامل مجموعه وزارت کشور از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و فعالیت‌های این سازمان، تاکید کرد.

رئیس سازمان نیز ضمن تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای کلان سازمان بیان داشت: در اینجا پروژه‌های تحقیقاتی رها نشده و سیر تکاملی خود را طی می کنند که در این زمینه می توان طرح ساخت ماهواره مخابراتی مصباح را مثال زد که اولین ماهواره کشور محسوب می شود و که صفر تا صد آن توسط متخصصین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طراحی و ساخته شد و هم‌اکنون محققین ما در پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات به دنبال طراحی و ساخت ماهواره زلزله شناسی آیات هستند.

حسن زمانیان به طراحی و ساخت دستگاه همودیالیز اشاره و افزود: پنج نسل از دستگاه همودیالیز در سازمان طراحی و ساخته شده است و نسل ششم آن که طراحی شده است دستگاه همودیالیز همراه است و بعد از آن نیز درصدد ساخت دستگاه ایمپلنت این دستگاه خواهیم بود که در بدن بیمار کار گذاشته می شود.

در ادامه، شروین امیری رئیس پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات سازمان گزارشی درخصوص چگونگی طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی مصباح ارائه و درخصوص زیر پروژه‌های طراحی شده ماهواره زلزله شناسی آیات مطالبی را بیان داشت.

علیرضا زرآسوندی رئیس پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیز از چگونگی روند استقرار شرکت‌های خارجی در این پارک گزارشی را ارائه کرد.

در پایان سردار وحیدی و هیات همراه از یکی از واحدهای فناور سازمان مستقر در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بازدید و از نزدیک با توانمندی‌ها و محصولات تولید شده آنها شدند.

نظر شما