شناسهٔ خبر: 68049198 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش بنگلادش دولت موقت تشکیل می‌دهد

تهران- ایرنا- ارتش بنگلادش اعلام کرد پس از استعفای نخست وزیر این کشور دولت موقت تشکیل می‌دهد و از معترضان خواست خیابان‌ها را ترک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای خبری شبکه تلویزیونی دهلی نو، شیخ حسینا در پی اعتراضات خشونت‌آمیز سراسری در بنگلادش که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر شد از سمت نخست وزیری بنگلادش استعفا داده است، بنا بر گزارش‌ها، ارتش بنگلادش به نخست وزیر دو دوره ۴۵ دقیقه فرصت داد تا بعد از ظهر امروز (دوشنبه) از قدرت کناره‌گیری کند.

گزارش هایی وجود دارد که نخست وزیر سابق بنگلادش به آگارتالا، مرکز ایالت تریپورا در شرقی‌ترین نقطه هند رفته اما این خبر هنوز توسط مقامات هندی تایید نشده است.

اعتراضات بنگلادش اواخر ماه گذشته میلادی آغاز شد و زمانی که فعالان دانشجویی در دانشگاه داکا، بزرگترین دانشگاه این کشور، به شدت با پلیس و هواداران دولت درگیر شدند، شدت یافت.

این اعتراضات در یک نظام بحث برانگیز سهمیه‌بندی مشاغل ریشه دارد که تا ۳۰ درصد مشاغل دولتی را به اعضای خانواده مبارزان جنگ استقلال بنگلادش در سال ۱۹۷۱ علیه پاکستان موسوم به مبارزان آزادی اختصاص می دهد.

امروز دوشنبه ۵ اوت (۱۵ مرداد) در بنگلادش، خانه‌های رهبران سیاسی، پاسگاه‌های پلیس و دیگر تأسیسات دولتی در ۳۹ منطقه مورد حمله یا تخریب قرار گرفته و یا به آتش کشیده شده است.

نظر شما