شناسهٔ خبر: 68049105 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد؛

دعوت از ۲۵ کشور برای حضور در بازی‌های آسیایی ناشنوایان/ چمن ورزشگاه تختی آماده نیست

تهران- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: برای حضور در بازی‌های آسیایی ناشنوایان دعوت‌نامه‌هایی برای ۲۵ کشور آسیایی ارسال شد اما تنها ۴یا ۵ کشور حضورشان را هنوز قطعی نکرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نشست هم‌اندیشی دهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان امروز (دوشنبه) با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و رئیس ستاد بازی‌های آسیایی ناشنوایان، محمد پرگر رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا، علی جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و مصطفی نکو لعل آزاد، رئیس فدراسیون ناشنوایان، در سالن کنفرانس هتل لاله برگزار شد.

دهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان ۲۴ مهر تا ۹ آبان به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای میزبانی از بازی‌ها اقدامات خوبی تا الان انجام و جلساتی نیز از سوی مسئولان در راستای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی این بازی‌ها برگزار شده است. در خصوص نقش ستاد بازی‌های آسیایی خوشبختانه هیچ مشکلی از جمله محل اسکان، برگزاری مسابقات، استقرار صرافی‌ نزدیک محل اسکان و دیگر موارد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات این مسابقات از سوی استاندار مطرح شد، خاطر نشان کرد: دغدغه‌هایی از سوی کمیته‌های مختلف ستاد مطرح شد و منتظریم کنفدراسیون‌آسیا به صورت قطعی فرم‌های مربوط به تعداد ورزشکاران و رشته‌های مختلف را تکمیل کند. امیدواریم ظرف ۱۰ روز آینده براساس دستورالعمل‌ها به فدراسیون ناشنوایان و کم‌شنوایان ابلاغ شود تا بتوانیم مسابقات را در شان کشورمان میزبانی کنیم.

وی بیان کرد: ما می‌توانیم بهترین میزبانی را داشته باشیم و شرکت کنندگان با خاطره خوشی کشورمان را ترک کنند.

جوادی در خصوص برخی مشکلات مطرح شده در خصوص میزبانی‌، توضیح داد: هیچ مشکلی در خصوص میزبانی و بعد روابط بین‌الملل وجود ندارد. کنفدراسیون‌ آسیا در این مدت ۲ مرتبه اقدام به تمدید دعوت‌نامه‌هایی داشت که این گلایه بیشتر از سوی دبیرخانه کمیته بین‌الملل بازی‌ها مطرح شده است. وظیفه دبیرخانه این نیست که به زور کشورها را به این مسابقات بیاورد بلکه وظیفه آنان پشتیبانی خوب و آبرومند از مسابقات است. برای حضور در این بازی‌ها دعوت‌نامه‌هایی برای ۲۵ کشور آسیایی ارسال شد اما تنها ۴یا ۵ کشور حضورشان را هنوز قطعی نکرده‌اند که حضورشان را باید از طریق وزارت امور خارجه با تکمیل فرم‌های موجود قطعی کنند.

جوادی در بخش دیگری در خصوص ورزشگاه تختی تهران اشاره کرد و گفت: استان تهران واقعا از حیث سرانه ورزشی یکی از کم برخوردارترین مناطق کشور است. بدهی مجموعه ورزشی به پیمانکاران ورزشگاه تختی زیاد است خدا را شکر خودمان را به عنوان یکی از قطعات پازل ببینیم و کار را به صورت جهادی جلو برده‌ایم. چمن ورزشکاه هنوز آماده و مطلوب نیست ولی به صورت شبانه‌روزی کار در حال انجام است. در این خصوص مشاورهایی گرفته شده اما زمانی که مصوبات ۲ تا سه هفته به تعویق می‌افتد مشکلات همچنان باقی خواهند ماند.

وی بیان کرد: در این راستا ما برای میزبانی نشست‌هایی را با فرماندار و رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس برگزار کردیم تا ورزشگاه شهر قدس، در اختیار تیم‌های استقلال و پرسپولیس قرار گیرد. در خصوص ورزشگاه تختی مشکلاتی در خصوص ورودی گیت بانوان وجود دارد که این مشکل طی ۲ تا سه روز برطرف می‌شود.

نظر شما