شناسهٔ خبر: 68049103 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اختصاصی تابناک؛

حضور مرادی در فدراسیون والیبال ممنوع شد/ تشکیل مجمع برای معرفی جانشین نایب رئیس بازداشتی

در حالی که نزدیک به ۳ ماه از سفر وحید مرادی، نایب رئیس فدراسیون والیبال به امارات می‌گذرد، اما هنوز هیچ خبری از بازگشت او به ایران نیست.

صاحب‌خبر -

اختصاصی تابناک| حضور مرادی در فدراسیون والیبال ممنوع شد/ تشکیل مجمع برای معرفی جانشین نایب رئیس بازداشتی

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی والیبال مردان ایران اواخر اردیبهشت ماه گذشته بود که از امارات عازم ریودوژانیرو شد تا در رقابت‌های لیگ ملت‌ها شرکت کند. وحید مرادی در این سفر مسئولیت سرپرستی تیم را به عهده داشت، اما پلیس فرودگاه امارات اجازه عبور از گیت را به او نداد که او تا این لحظه در کشور امارات ماندگار شده است.

اگر چه مسئولان فدراسیون والیبال در ابتدا سعی کردند، این موضوع را از دید رسانه‌ها پنهان نگه دارند، اما ماجرای ناپدید شدن آقای نایب رئیس در امارات خیلی زود فاش شد. بر اساس اطلاعاتی که تا به امروز به دست آمده مرادی به خاطر مشکل قانونی در فعالیت‌های اقتصادی‌اش در امارات، بعد از ورود به خاک این کشور ممنوع‌الخروج شده است.

آنطور که منابع مطلع می‌گویند، مرادی به همراه یکی از بستگانش در امارات شرکت اقتصادی دارد و به دلیل دیرکرد در پرداخت وامی که از یکی از بانک‌های ایرانی این کشور گرفته، با مشکل مواجه شده است. به هر شکل بهترین شخص برای بیان علت این مشکل خود وحید مرادی است و تا زمان بازگو نشدن مشکلات نمی‌توان با قطعیت صحبتی کرد.

میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال بعد از رسانه‌ای شدن موضوع بازداشت مرادی در امارات مجبور به واکنش شد و تلویحاً این موارد را تأیید کرد. هرچند که بخشی از اظهاراتش در جای خود عجیب و غریب بود و مدعی شد که با مرادی با هماهنگی او به برزیل نرفته است. این در حالی است که اصلاً کسی از مسائل شخصی مرادی و اتفاقاتی که قرار بوده برای او رخ بدهد اطلاع نداشت و این مدیر ورزشی در اقدامی ناگهانی بازداشت شده است.

تقوی در این خصوص گفته بود: «وحید مرادی با هماهنگی فدراسیون و شخص من، به طور موقت از همراهی تیم ملی انصراف داد. او مشکل شخصی دارد که مربوط به یکی از بستگان اوست. اجازه دادم برای حل مشکل، اقدامات لازم را انجام دهد و آقای خوش‌خبر جانشینش شد. نباید با دخالت در زندگی اشخاص، آنها را دچار مشکل کرد. این کار اخلاقی نیست.»

با این حال نایب رئیس فدراسیون والیبال چند روزی را در امارات در بازداشت به سر برد و فدراسیونی‌هایی هم خبری از سلامت او نداشتند تا این که در نهایت مشخص شد او از بازداشت بیرون آمده، اما به شرط ممنوع الخروجی. شنیده‌ها حاکی از آن است رئیس اسبق فدراسیون شنا همچنان در امارات به سر می‌برد و تا زمانی که بدهی خود را به بانک مربوطه نپردازند، نمی‌تواند به ایران بیاید.

اتفاق مورد توجه در مورد غیبت طولانی مدت وحید مرادی در فدراسیون والیبال اینجاست که از آن زمان تا به الان، به جز همان اظهارنظر اول میلاد تقوی، فدراسیون، کوچکترین اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.

اختصاصی تابناک| حضور مرادی در فدراسیون والیبال ممنوع شد/ تشکیل مجمع برای معرفی جانشین نایب رئیس بازداشتی

داستان وقتی جالب می‌شود که نامه‌ای هم از سوی حراست وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون والیبال ارسال شده، مبنی بر این که وحید مرادی حتی در صورت بازگشت و حل شدن مشکلات قانونی‌اش دیگر اجازه فعالیت در این فدراسیون را ندارد.

نکته سؤال برانگیز دیگر اینجاست، چرا وحید مرادی که همیشه ارتباط تنگاتنگی با خبرنگاران دارد در این مدت هیچ گفت‌وگویی با رسانه‌های رسمی انجام نداده و از جنجالی که برایش به وجود آمده صحبت نمی‌کند.

جالب‌تر این که او در روزهایی که کشور درگیر انتخابات ریاست جمهوری بود، در گروه‌هایی که مدیران و اهالی ورزش برای حمایت از کاندیدا راه‌اندازی کردند، عضو شد و با ارسال پیام در گروه نظر خود در مورد انتخابات اعلام می‌کرد.

این برای اولین بار نیست که مدیران ورزشی کشور که در سطوح بالا فعالیت می‌کنند، با مشکلات قانونی که عمدتاً در مسائل مالی، اختلاس، پولشویی و… خلاصه می‌شود، مواجه می‌شوند و دستگاه ساده‌انگارانه و بی‌تفاوت از کنار آنها عبور می‌کند. در حالی که لازمه داشتن ورزشی سالم، مدیرانی سالم هستند و شفاف است.

با این حال باید منتظر ماند و دید که فدراسیون والیبال چه زمانی می‌خواهد، درباره نامه‌ای که حراست وزارت ورزش و جوانان در خصوص منع حضور وحید مرادی در این فدراسیون داده تصمیم‌گیری کرده و آن را اجرایی کند. طبق قوانین اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، فدراسیون والیبال برای معرفی نایب رئیس جدید این فدراسیون مجمع برگزار کند. مجمعی رسمی که با حضور همه اعضا و رؤسای هیئت‌های استانی والیبال تشکیل شود.

فدراسیون والیبال علاوه بر معرفی نایب رئیس، باید سایر اعضای هیئت رئیسه و کارشناس خبره این فدراسیون را نیز در مجمع انتخاب کند که لازمه آن اعلام شدن هرچه سریع‌تر زمان مجمع است.

نظر شما