شناسهٔ خبر: 68048442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

۶۰ هزار نفر اتباع خارجی مجاز با کارت هویت در مرکزی حضور دارند

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: ۶۰ هزار نفر اتباع خارجی مجاز با کارت هویت الکترونیکی در این استان حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی اتباع خارجی استان مرکزی اظهار کرد: این استان توان افزایش شهرستان مجاز برای وجود اتباع خارجی را ندارد که در این راستا حضور این قشر در شهرهای اراک، دلیجان، ساوه و دیگر شهرستان‌های استان ممنوع اعلام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: به طور حتم چنانچه در خصوص ممنوعیت اتباع اقدامی صورت نگیرد شاهد حضور جمعیت بالایی از اتباع استان‌های البرز و تهران در استان مرکزی خواهیم بود که به شدت با این موضوع مخالف هستیم.

نظری بابیان اینکه برای تأمین نیروی کار کشور باید از ظرفیت‌های داخلی بهره گیری کرد، افزود: بدون تردید بکارگیری اتباع غیر مجاز تهدیدی برای امنیت کشور خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر اتباع خارجی مجاز با کارت هویت الکترونیکی در استان حضور دارند همچنین حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر اتباع غیرمجاز و بدون کارت هویت در استان ساکن هستند که باید شناسایی و از استان خارج شوند.

ممنوعیت بکارگیری اتباع پیگیری می‌شود

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان مرکزی هم در این نشست با بیان اینکه شعبه ویژه دادگستری برای اتباع خارجی پیش‌بینی شده و به صورت خاص به پرونده آنان رسیدگی خواهد شد، افزود: محدودیت حضور اتباع خارجی در شهرهای محلات و زرندیه به شدت مورد توجه و پیگیری است.

احمدرضا آدینه گفت: علی رغم اینکه بکارگیری اتباع از سوی کارفرما به جز در برخی مشاغل از جمله لایروبی قنوات و کار در واحدهای ساختمانی در ۹ شهر استان ممنوع شده اما برخی کارفرمایان همچنان مشتاق به حضور اتباع در این استان هستند.

نظر شما