شناسهٔ خبر: 68048320 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کفپوش اپوکسی بهتر است یا کفپوش پلی اورتان؟

در این مقاله اکسیر پرگاس به مقایسه کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی اورتان و همچنین برخی مبانی مربوطه به کاربردهای آنها می پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از اجزای بسیار مهم تمامی محیط‌ها، کف آنهاست. این مسئله یعنی ساختار کف هر محیط موضوعی بسیار مهم بوده که می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی افراد حاضر در محیط تاثیرگذار باشد. امروزه با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در این حوزه، از ماده‌های متنوعی برای ایجاد کفپوش استفاده می‌شود. با این حال کفپوش‌های اپوکسی و کفپوش پلی اورتان به عنوان دو گزینه مطرح برای اکثر شرایط به شمار می‌روند. این دو کفپوش همواره در حال رقابت هستند و تفاوت‌های جزئی میان آنها باعث شده تا افراد قبل از تهیه آنها نیاز به اطلاعات جامع در رابطه با کیفیت و کارایی آنها داشته باشند. بنابراین آشنایی با کفپوش اپوکسی و پلی اورتان مسئله‌ای مهم است، در همین راستا قصد داریم تا اطلاعات مفیدی را در رابطه با کفپوش اپوکسی و پلی اورتان ارائه دهیم و به صورت کامل به مقایسه هر دو بپردازیم.

آشنایی مختصر با کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی به عنوان رقیب سرسخت کفپوش پلی اورتان به شمار می‌رود که به وسیله رزین طبیعی ساخته می‌شود. این کفپوش‌ها بر پایه آب و حلال تولید می‌شوند. کفپوش اپوکسی مقاومت مناسبی را در برابر الکتریسیته و ترکیبات قلیایی دارد. این کفپوش در بسیاری از آزمایشات مربوط به مقاومت نیز بهترین عملکرد را دارد. لازم به ذکر است که کفپوش‌های اپوکسی هیچ گونه ضرری را برای بدن انسان ندارند. بنابراین شما می‌توانید بدون داشتن هیچ گونه دغدغه‌ای در این زمینه به سراغ این کفپوش‌ها بروید.

آشنایی مختصر با کفپوش پلی اورتان

پلی اورتان به عنوان یکی از ماده‌های استثنائی و فوق العاده شناخته می‌شود که در اثر ترکیب دو ماده شیمیایی ساخته می‌شود. این ماده به دلیل ساختاری که دارد در برابر ترکیبات قلیایی و همچنین آب، مقاوم می‌باشد. کفپوش‌های پلی اورتان همچنین از سطح مقاومتی بهتری در شرایط گوناگون برخوردار هستند. تمامی این موارد باعث شده اند تا پلی اورتان به عنوان یک ماده ایده آل تر در مقایسه با سایر کفپوش‌ها به شمار برود. لازم به ذکر است که نحوه تولید این کفپوش، کمی پیچیده‌تر از سایر کفپوش‌ها است.

مقایسه کفپوش پلی اورتان و اپوکسی

مقایسه کفپوش پلی اورتان و اپوکسی به صورت کامل و دقیق باعث می‌شود تا شما بتوانید اطلاعات تکمیلی را در این زمینه به دست بیاورید. در همین راستا قصد داریم تا مقایسه این دو کفپوش را در ابعاد گوناگون انجام دهیم.

کفپوش پلی اورتان اماکن ورزشی روباز اکسیر پرگاس

مقایسه هزینه‌های مربوط به کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی اورتان

مبحث هزینه همواره به عنوان موضوعی مهم در مقایسه تمامی متریال ها از جمله کفپوش پلی اورتان و کفپوش اپوکسی به شمار می‌رود. در واقع تنها قیمت یک محصول نشان دهنده ارزش خرید آن نیست. میزان به صرفه بودن، طول عمر، کارایی و … از جمله نکات مهمی هستند که می‌توانند در خرید به کمک شما بیایند. با این وجود باید بدانید که اجرای کفپوش‌های پلی اورتان کمی برای شما گران‌تر تمام می‌شود. با این حال هزینه‌های نگهداری مربوط به این کفپوش پایین‌تر بوده و همچنین طول عمر بیشتری دارد. از آن جایی که پلی اورتان ضد ضربه و ضد سایش است، در نتیجه کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد. بنابراین کفپوش‌های پلی اورتان اگرچه دارای قیمت نسبتاً بالاتری هستند، اما ارزش خرید بیشتری را دارند.

مقایسه میزان مقاومت کفپوش‌های اپوکسی و پلی اورتان

پس از این که هزینه اجرای کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی اورتان را مورد بررسی قرار دادید، نیاز است تا میزان مقاومت این دو کفپوش را نیز بررسی کنید. بر اساس مطالعات صورت گرفته در پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌ها، کفپوش اپوکسی از مقاومت بسیار خوبی بهره مند است، اما در برخی از شرایط در مقایسه با نوع پلی اورتان کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. با این وجود مقاومت این کفپوش باعث شده تا در شرایط دیگر مناسب استفاده باشد. در جبهه مقابل کفپوش‌های پلی اورتان عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشته اند. این کفپوش‌ها در برابر اسید، ترکیبات قلیایی و … مقاوم هستند و می‌توانند هم از جهت فیزیکی و هم از جهت شیمیایی به بهترین شکل عمل کنند. بنابراین نمره بالاتر در حوزه مقاومت به کفپوش‌های پلی اورتان خواهد رسید. با این وجود باید بدانید که کفپوش‌های اپوکسی برای اجرا در برخی از دیگر شرایط بهتر هستند.

کدام کفپوش بهداشتی‌تر است؟

بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی امروزی برای این که بتوانند سطح بهداشت محیط خود حفظ کنند، باید به استفاده از کفپوش مناسب بپردازند. در مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی اورتان به این نتیجه خواهیم رسید که ساختار هر دو بهداشتی است است. جذب باکتری‌ها از سوی کفپوش اپوکسی بسیار کم بوده و همین موضوع دلیلی محکم برای خرید مدل‌های اپوکسی می‌باشد. لازم به ذکر است که بهداشتی بودن یک کفپوش موضوعی مهم است. کفپوش اپوکسی از خاصیت آنتی باکتریال و ضد نفوذ بودن بهره مند می‌باشد. بسیاری از کفپوش‌های دیگر با جذب باکتری‌های مضر، نمی‌توانند گزینه مناسبی برای مراکز درمانی به شمار بروند. با این وجود در این زمینه کفپوش اپوکسی بهتر عمل کرده و به عنوان گزینه‌ای مناسب‌تر برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به شمار می‌رود.

قیمت کفپوش اپوکسی اکسیر پرگاس

مقاومت کفپوش‌های اپوکسی و پلی اورتان در برابر حرارت

از آن جایی که قصد داریم تا اطلاعات کاملی را در رابطه با مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی اورتان به شما ارائه دهیم، باید بدانید که مقاومت این دو کفپوش در برابر حرارت نسبت به یکدیگر متفاوت می‌باشد. کفپوش‌های پلی اورتان در این مرحله کمی بهتر عمل کرده اند و در برابر دمای بسیار سرد و گرم، تنش‌های حرارتی و … واکنش خوبی را از خود به نمایش می‌گذارند. نیاز است که بدانید، در بسیاری از محیط‌های صنعتی، شوک حرارتی زیادی به یکباره به وارد محیط می‌شود. در چنین شرایطی کفپوش باید بتواند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد و دچار آسیب نشود. نوع پلی اورتان در این زمینه عملکرد مناسبی را از خود بروز می‌دهد. بنابراین می‌توان دریافت که پلی اورتان در این قسمت برنده است.

مقایسه کلی کفپوش‌های پلی اورتان و اپوکسی

با مقایسه‌های انجام شده از کفپوش پلی اورتان و اپوکسی می‌توان به نتیجه‌ای صحیح و علمی دست یافت لازم است که بدانید، کفپوش اپوکسی از قابلیت‌های ویژه‌تری بهره‌مند است و همین موضوع باعث شده تا در شرایط خاص به کار گرفته شود. امروزه در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی به منظور اجرا بر روی سطوح بتنی از کفپوش اپوکسی استفاده می‌شود. لازم است که بدانید، هر دو کفپوش از کاربردهای مخصوصی بهره مند هستند. بنابراین تعیین نوع کاربری و مشورت گرفتن از مراکز مجرب و شرکت‌های تولید کننده کفپوش اپوکسی و پلی اورتان به منظور داشتن تجربه‌ای بهتر از خرید، مسئله‌ای مهم به شمار می‌رود.

شما باید برای خرید کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی اورتان و انواع رنگ‌های صنعتی مانند رنگ ترافیکی، رنگ جدولی و رنگ‌های اپوکسی به سراغ شرکت‌های تولید کننده رنگ معتبر بروید. کارخانجات اکسیر پرگاس به نشانی اینترنتی exirpergas.com یکی از معتبرترین شرکت‌ها در این زمینه است که با قیمت‌های منصفانه و مناسب، به تولید این دسته از محصولات می‌پردازد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما