شناسهٔ خبر: 68048233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز در کهگیلویه و بویراحمد نقره داغ شدند

یاسوج - ایرنا -مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت:۸۷ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان به پرداخت ۵۲ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

صاحب‌خبر -

رسول روستائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:تاکنون ۲۲ میلیارد ریال از این جریمه از سوی مختلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز در کهگیلویه وبویراحمد پرداخت شده و مابقی در دست اقدام و یا به صورت اقساطی در حال پرداخت است.

وی بیان کرد: طی ۲ هفته اخیر، هفت مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در شهرستان های بویراحمد و گچساران شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بروز افت ولتاژ و نوسانات برق و آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم برقی مشترکان در مناطق آلوده به این معضل تصریح کرد: از این مراکز ۳۷ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ (همزمان با آغاز طرح جمع آوری مراکز رمز ارز) تاکنون یکهزار و چهار دستگاه ماینر از ۸۷ مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در این استان کشف و ضبط شده است.

وی میزان انرژی احیا شده از این مراکز را سه میلیون کیلووات ساعت برآورد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بر اساس ضوابط ابلاغی صنعت برق برای کسانی که به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ١٠٠ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

روستائی خاطرنشان کرد: افزون بر این ماینرهایی که از این طریق کشف و ضبط شود، تحویل مقامات قضایی شده و بر اساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

وی با بیان اینکه گزارش های مردمی معرفی این مراکز علاوه بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده می شود تاکید کرد: عموم شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی می‌توانند اطلاعات خود درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه "سمات" شرکت توانیر، و برنامه کاربردی «برق من»ثبت یا با تماس با دفتر حراست شرکت توزیع برق استان به شماره ۳۱۱۸۸۱۱۰ و یا سامانه هوشمند مرکز اتفاقات برق «۱۲۱» ثبت کنند. استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی کشورمان حدود ۳۰۰ هزار مشترک برق دارد.

نظر شما