شناسهٔ خبر: 68048122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

پیاده‌روی اربعین یکی از باشکوه‌ترین تجمعات انسانی در جهان است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: حضور حماسی و عاشقانه میلیون‌ها زائر حسینی در پیاده‌روی اربعین، این مراسم را به یکی از باشکوه‌ترین و کم نظیرترین تجمعات انسانی در جهان امروز تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح امروز _دوشنبه پانزدهم مرداد_ در آئین بدرقه ۶۰ پاکبان اراک به شهر مهران برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: نمایش پیاده‌روی اربعین و قرار گرفتن مسلمانان و شیعیان از کشورهای مختلف جهان در کنار یکدیگر و اظهار لطف‌های وصف‌نشدنی در این مسیر، شرایطی را فراهم کرده که فلسفه اربعین علاوه‌بر جنبه‌های دینی و مذهبی، پیام‌رسان تلاش برای وحدت‌بخشی بین مسلمانان و گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز در پرتو اسلام است.

وی افزود: اربعین حسینی باشکوه‌ترین و بزرگترین اجتماع انسانی جهان است و عاشقان اهل بیت (ع) در ایران و عراق باید دست در دست یکدیگر دهند تا این رویداد بزرگ فرهنگی به بهترین نحو برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: حضور حماسی و عاشقانه میلیون‌ها زائر حسینی در پیاده‌روی اربعین، این مراسم را به یکی از باشکوه‌ترین و کم‌نظیرترین تجمعات انسانی در جهان امروز تبدیل کرده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه پیاده روی اربعین فرصتی برای تجدید پیمان با امام حسین (ع) در حرکت بر مسیر حق و عدالت است، تاکید کرد: مسیری که در آن باید ثبات قدم داشت تا بتوان از حق و عدالت دفاع کرد.

وی افزود: اربعین نمایشی از اقتدار مظلومان در برابر ظلم و ستم است، فرهنگی که جز با ایستادگی و استقامت در برابر ظلم احیا نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شرکت کنندگان در اربعین حسینی به دنیا ثابت کردند که قدرت اصلی آنها تفنگ و اسلحه نیست، بلکه قدرت واقعی آنها ایمان، ولایت پذیری و عشق به محمد و آل محمد (ص) است، اجتماع عظیم مسلمانان در عراق در اربعین حسینی (ع) در هیچ جای جهان در طول تاریخ سابقه نداشته است به گونه‌ای که بسیاری از اقلیت‌های مذهبی هم در این آئین شرکت و حضور دارند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: خدمت‌رسانی به زائران اربعین امام حسین (ع) توسط دستگاه‌های استان مرکزی باید به عنوان یک وظیفه دینی، اعتقادی و سیاسی جدی تلقی شود و نهادهای اجرایی هر چه در توان دارند در این راه مقدس به‌کار گیرند.

وی با بیان اینکه پرچم برافراشته شده در عاشورا به همه ما زندگی باعزت را می‌آموزد، تصریح کرد: ما شیعیان در زیارت عاشورا هم ظالم را لعنت می‌کنیم و هم کسی که زمینه‌ساز ظلم می‌شود و در کشور خویش با درس از عاشورا انقلابی را بنا نهادیم که یکی از جلوه‌های عاشورا بود و با این اقدام ملت‌های دیگر آموختند راه آزادی، زد و بند سیاسی نیست، بلکه مقاومت و عاشورایی زندگی کردن است.

امام جمعه اراک اظهار کرد: حسینیان هیچ سازش و تسامحی با یزیدیان ندارند و دلدادگی به خداوند متعال وجه تمایز اجتماع اربعین حسینی با سایر اجتماعات است.

به گزارش ایمنا، در این آئین، خادمین اربعین حسینی شهرداری اراک توسط مسئولین استانی و شهری بدرقه و راهی عتبات عالیات و شهر مرزی مهران شدند.

پیاده‌روی اربعین یکی از باشکوه‌ترین تجمعات انسانی در جهان است

نظر شما