شناسهٔ خبر: 68048039 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم اعلام کرد:

نام‌نویسی در آزمون "سامفا" تا ۲۱ مردادماه ادامه دارد

مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: ثبت نام "سیزدهمین دوره آزمون سنجش استاندار مهارت های زبان فارسی ـ سامفا" برای فارسی‌آموزان داخل و خارج از کشور از ۱۴ تا ۲۱ مرداد ماه انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی  وزارت علوم، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: ثبت نام "سیزدهمین دوره آزمون سنجش استاندار مهارت های زبان فارسی ـ سامفا" برای فارسی‌آموزان داخل و خارج از کشور از 14 تا 21 مرداد ماه انجام می‌شود. به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با پیوند140305 https://samfa.sanjesh.org/RGsamfa از تاریخ 1403/05/14 تا 1403/05/21 انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش متقاضیان شرکت در حوزه‌های امتحانی خارج از کشور باید کارت اعتباری مربوط به نام‌‌نویسی را از طریق مرکز آموزش زبان فارسی حوزه‌های امتحانی خارج از کشور (رایزنان محترم علمی یا رایزنان محترم فرهنگی) تهیه نمایند.

شایان ذکر است آزمون در روز جمعه 30 شهریور ماه سال 1403 مطابق با 20 سپتامبر 2024هم‌زمان با حوزه‌های داخل کشور در حوزه‌های امتحانی خارج از کشور نیز برگزار خواهد شد. یادآوری می‌شود آزمون در حوزه‌های داخل کشور به صورت الکترونیک و خارج از کشور کتبی خواهد بود.

برگزاری آزمون یاد شده در داخل و خارج از کشور منوط به حد نصاب رسیدن تعداد متقاضیان در زمان ثبت نام خواهد بود. آزمون سامفا با همکاری مرکز همکاری‌های علمی بین المللی این وزارت، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و همچنین سازمان امور دانشجویان، صرفا در سطح دانشگاهی (آکادمیک) و شامل بخش‌های شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری برگزار و مهارت متقاضیان در این بخش‌ها سنجیده می‌شود

نظر شما