شناسهٔ خبر: 68048031 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار شهدای نوار غزه به ۳۹هزار و ۶۲۳ نفر رسید

تهران-ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون ۳۹ هزار و ۶۲۳ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود که رژیم اشغالگر صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۳ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۴۰ نفر شهید و ۷۱ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که تا این لحظه نیز تعدادی از قربانیان زیرآوار و در خیابان‌ها مانده و نیروهای امدادی توان رسیدن به آن‌ها را ندارند.

طبق این گزارش، با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۹ هزار ۶۲۳ نفر و تعداد مجروحان هم به ۹۱هزار و ۴۶۹ نفر رسید.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره گزارش داد که مقامات صهیونیستی پیکر ۸۴ شهید فلسطینی را که نزد خود نگه داشته بودند، تحویل دادند.

رژیم صهیونیستی در ساعات گذشته ، منطقه المطاحن در جنوب دیرالبلح را بمباران کرد که در نتیجه آن ۵ نفر شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

اشغالگران مناطق مختلف خان‌یونس را نیز هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

از طرفی، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که ۱۵ راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های اطراف شرق خان‌یونس شلیک شده‌ است.

با گذشت ۳۰۴ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

نظر شما