شناسهٔ خبر: 68047969 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

درخواست نتانیاهو از واشنگتن برای تضمین امکان ازسرگیری جنگ در صورت شکست توافق

رسانه‌ها از درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی از واشنگتن برای تضمین امکان از سرگیری جنگ در صورت شکست توافق مبادله اسرا خبر دادند.

صاحب‌خبر -

رسانه ها از درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی از واشنگتن برای تضمین امکان از سرگیری جنگ در صورت شکست توافق مبادله اسرا خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از یدیعوت احارونوت، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از واشنگتن خواسته است که تضمین کند در صورت شکست توافق برای مبادله اسرا امکان ازسرگیری جنگ وجود داشته باشد. 

این در حالی است که مقام های امنیتی تاکید کرده اند که چنین پیامی قبلا ارسال شده است. آن‌ها نتانیاهو را به شکست در دست یابی به توافق آزادی اسرا و جلوگیری از جنگ منطقه‌ای و بازگرداندن آرامش به شمال سرزمین های اشغالی متهم می‌کنند. 

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «نتانیاهو به رؤسای سرویس‌های امنیتی اسرائیل گفته است که منتظر تعهد ایالات متحده است که تضمین می‌کند اسرائیل پس از اتمام مرحله اول معامله تبادل اسرا، در صورت عدم پیشرفت در مرحله دوم، امکان از سرگیری جنگ علیه حماس در غزه را داشته باشد.»

یک مقام  شرکت‌کننده در این نشست که هفته گذشته برگزار شد، فاش کرد که واشنگتن عملا با ارسال تعهدنامه موافقت کرده است، اما پس از امضای توافقنامه آتش‌بس و آزادی اسرا.

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما