شناسهٔ خبر: 68047568 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

روایت ۲۸۰ روز زندگی یک طلبه روی ناوشکن دنا

مستند «آبی آسمانی» روایت ۲۸۰ روز زندگی یک طلبه روی ناوچه دنا با حضور جمعی از مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و نیروی دریایی ارتش رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه سالروز دیدار فرمانده معظم کل قوا با فرماندهان و دریانوردان ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش و طی مراسمی با حضور مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، مستند «آبی آسمانی» روایت ۲۸۰ روز زندگی و فعالیت تبلیغی حجت‌الاسلام محمودپور بر روی ناوشکن دنا اکران و رونمایی شد.

این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی مسعود دهنوی و به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در باشگاه فیلم اشراق تولید شده است.

دکتر مسعود معینی‌پور، معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در این مراسم با اشاره به رویکردهای این معاونت در تولیدات هنری و تصویری، تصریح کرد: به تصویر کشیده شدن فعالیت‌های تبلیغی طلاب توانمند می‌تواند برای سایر طلاب و مبلغانی که در ابتدای مسیر هستند الهام بخش باشد.

وی افزود: این اقدام از سوی دیگر می‌تواند برای جامعه نیز مفید باشد تا بهتر بدانند که طلاب چه نقش‌هایی را می‌توانند بپذیرند و چه اثرگذاری‌هایی را می‌توانند داشته باشند.

وی ادامه داد: در مستند آبی آسمانی گوشه کوچکی از کارکردهایی که یک روحانی می‌تواند روی یک ناو داشته باشد و ارتباط معنوی که وجود دارد، به تصویر کشیده شده است.

معینی‌پور با قدردانی از تهیه‌کننده و کارگردان این مستند و همچنین روحانی ناوشکن دنا اظهار کرد: امیدواریم تولید اینگونه آثار در باشگاه فیلم اشراق ادامه داشته باشد و افرادی که ذوق کار هنری دارند، بتوانند چنین محصولاتی را تولید کنند و اقشار مختلف اجتماعی که در جمع‌های متفاوت نقش ایفا می‌کنند، به تصویر کشیده شوند تا این انسجام اجتماعی برای رسیدن به یک هدف، مشخص شود.

آبی آسمانی روایتگر بخشی از سختی‌هاست

در ادامه، حجت‌الاسلام محمودپور، روحانی مبلغ ناو دنا به ایراد سخن پرداخت و گفت: مستندی که از این سفر تولید شد بخشی از سختی‌های این مأموریت روی آب اقیانوس‌ها را به تصویر کشیده است. این ۸ ماه کوره‌ای بود بر جان و دل ما و ما را آبدیده و خالص‌تر از قبل کرد.

وی در پرداخت به بخشی از دستاوردهای معنوی مأموریت ۸ ماهه ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این سفر به ما فهماند که ما در مقابل خالق این جهان هیچ نیستیم مگر اینکه بنده‌ای خالص برای او باشیم.

حجت‌الاسلام محمودپور افزود: در این سفر هم خبر فوت داشتیم، هم خبر تولد؛ هم شادی داشتیم و هم غم و هم اقیانوس آرامِ ناآرام داشتیم.

وی ادامه داد: به یاد دارم که روزی یک فرد جوان از من پرسیدند اگر روزی از جایی عبور کنیم که دقیقاً پایین کعبه باشد، آنگاه نماز را باید به چه سمتی بخوانیم؟ این سؤال مرا به فکر فرو برد ولی به او گفتم این چه سؤالی است و تاکنون چه کسی به آنجا رفته است؟

مبلغ اعزامی ناو دنا گفت: اما خداوند کاری با من کرد که از همان جای مورد سؤال برای آن جوان عبور کردم و در این سفر ۸ ماهه ما در ابتدا به یک سمت نماز می‌خواندیم، سپس به نقطه‌ای رسیدیم که به هر سو می‌توانستیم نماز را اقامه کنیم و پس از آن به طریق مخالف چند روز قبل نماز را به جا آوردیم.

ظرفیت مهم مبلغان در تبیین دستاوردها

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این مراسم با قدردانی از فعالیت تبلیغی حجت‌الاسلام محمودپور بر روی ناوشکن دنا گفت: این مأموریت یک کار بزرگ و در نوع خودش قابل توجه و افتخارآمیز بود. دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در زمینه بازنمایی دستاوردهای این سفر اعلام آمادگی می‌کند تا از ظرفیت‌های مبلغان خود در راستای تبیین این دستاوردها استفاده کند.

در ادامه این مراسم، ناخداسوم سید محمد موسوی، مدیر روابط عمومی نیروی دریایی ارتش با مهم برشمردن مباحث فرهنگی و تبلیغی در مورد سفر ۸ ماهه ناوگروه ارتش به آمریکای لاتین اظهار کرد: در هرکدام از این دو ناو یک مبلغ دینی حضور داشت که این حضور به واقع بر روحیه افراد تأثیرگذار بود.

وی با تأکید بر اینکه در ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران چهار نفر مستندساز نیز حضور داشته است، تصریح کرد: این چهار نفر در طول سفر به تولید محتوای چندرسانه‌ای اقدام کرده‌اند که خروجی آن‌ها چهار عنوان فیلم مستند بوده است.

در این نشست از پوستر مستند «آبی آسمانی» با حضور جمعی از مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی رونمایی به عمل آمد.

نظر شما