شناسهٔ خبر: 68047517 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیر شرکت حمایتی کشاورزی استان ایلام خبر داد:

توزیع بیش از ۳ هزار و ۱۸۹ تن کود یارانه ای بین کشاورزان ایلامی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام از توزیع بیش از 3 هزارو189 تن کود یارانه‌ای بین کشاورزان ایلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیامک بیگی اظهار کرد: در سالجاری با پیگیری‌های بعمل آمده حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۳۲۰ تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه تدارک دیده شده که طی چهار ماهه ابتدای سال جاری بیش از۳ هزار و۱۸۹ تن آن توزیع شده است.

وی افزود: برنامه ابلاغی سال جاری تامین، تدارک و توزیع ۵۵ هزار و۸۴۵ تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه است که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم انتظار می‌رود صددرصد برنامه ابلاغی را اجرایی شود.

بیگی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده تاکنون بیش از۱۸ درصد برنامه ابلاغی به انجام رسیده است.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام ادامه داد: بدین ترتیب علاوه بر توزیع کود موردنیاز کشاورزان، مقدار بیش از ۷هزار و۱۳۱ تن ذخیره راهبُردی انواع کود‌های کشاورزی در انبار‌های استان موجود می‌باشد که ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است.

وی افزود: هیچ مشکلی در تامین کود موردنیاز کشاورزان وجود نداشته و با توجه به سهمیه ابلاغی وحواله صادر شده ۶۷ کارگزار تامین نهاده‌های کشاورزی این شرکت در اقصی نقاط استان براساس الگوی کشت کود کشاورزی تحویل کشاورزان خواهد شد.

بیگی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با توجه به استقبال خوب کشاورزان از مصرف این کود‌ها بیش از ۳۴۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که یک رکورد در تولید گندم استان است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام همچنین از توزیع ۲۵۰ لیتر سم تاپیک یک لیتری (کلودینافوپ پروپارژیل) از ابتدا سالجاری تا کنون خبر داد.

نظر شما