شناسهٔ خبر: 68047114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ترور اسماعیل هنیه در تهران:

جمهوري اسلامي در تنبيه متجاوز حتماً اقدام جدي خود را با قدرت و با اقتدار انجام خواهد داد

صاحب‌خبر -
جمهوري اسلامي در تنبيه متجاوز حتماً اقدام جدي خود را با قدرت و با اقتدار انجام خواهد داد
خبرگزاری آریا - سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه در تهران، گفت: جمهوری اسلامی در تنبیه متجاوز حتماً اقدام جدی خود را با قدرت و با اقتدار انجام خواهد داد و کسی نباید بر حق کشورمان در مقابله با متجاوز تردید کند .

به گزارش خبرگزاری آریا، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در نشست هفتگی خود با رسانه ها خارجی و داخلی با اشاره به اقدام تروریستی رژیم صهیونسیتی و شهادت اسماعیل هینه، گفت: ایشان پس از سال‌ها مبارزه و جهاد به خیل شهدا پیوست و این واقعه به ملت سرافراز فلسطین ،جریان های مقاومت و همه دولت ها ملت های شریفی که حمایت از قضیه فلسطین را پیش گرفتن و البته مقام معظم رهبری تسلیت میگویم و تاکید می‌کنم این اقدام ذلت بار رژیم صهیونسیتی خللی در پیگیری آرمان قدس و مقاومت و مبارزه ایجاد نمی کند و خون پاک این شهید اراده همه آزادی خواهان جهان را جزم تر خواهد کرد
کنعانی در ادامه افزود: اقدام رژیم صهیونسیتی و ترور شهید هنیه رهبر سیاسی فلسطین در حالی که وی میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود، نقض حقوق بین‌الملل و قوانین جهانی است و بی احترامی به عرف سیاسی است. ترور در ذات رژیم صهیونسیتی است، جهان باید این جنایت را محکوم و از تنبیه متجاوز حمایت کند‌. ما تاکید می‌کنیم که حق خود را برای دفاع از امنیت و حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی محفوظ می‌دانیم و کسی حق ندارد در حق قانونی ایران در تنبیه متجاوز و دفاع مشروع تردید کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم یادآور شد: فعالیت های دیپلماتیک نیز در کنار این مسئله انجام شده و نشست شورای امنیت در همین چارچوب برگزار و اقدام رژیم صهیونسیتی از سوی تعداد قابل توجهی محکوم شد. همچنین درخواست شورای وزیران کشورهای اسلامی را داشتیم که برگزاری آن نیز مورد موافقت قرار گرفت و در پایان همین هفته چهارشنبه نشستی در این چارچوب برگزار می شود.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در تنبیه متجاوز حتماً اقدام جدی خود را با قدرت و با اقتدار انجام خواهد داد و کسی نباید بر حق کشورمان در مقابله با متجاوز تردید کند و اگر مجامع جهانی قادر به مقابله با جنگ افروزی رژیم صهیونسیتی نبستند ایران نمیتواند در مقابل امنیت خود و منطقه سکوت کند‌.
این خبر تکمیل می‌شود...

نظر شما