شناسهٔ خبر: 68046683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۴۶ هزار مازندرانی برای شرکت در اربعین حسینی ثبت نام کردند

ساری- ایرنا- مدیر کل حج و زیارت استان مازندران تعداد افرادی که از این استان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه مورد نظر ثبت نام کردند را ۴۶ هزار نفر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عباس اسمعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پس از انجام فرایند ثبت نام زائران و کسب اطلاعات لازم برنامه ریزی های لازم برای اسکان، ‌تغذیه و تردد افراد انجام می شود.

وی ادامه داد: مجوز تردد زائران اربعین منوط به ورود به سامانه سماح و تکمیل فرم های بیمه ای است که زائران پس از ورود به این سامانه می توانند بر اساس نرخ تعیین شده از سه سطح بیمه ای بهره مند شوند.

مدیر کل حج و زیارت مازندران از علاقمندان به شرکت در این سفر معنوی خواست تا زمان ثبت نام خود را در سامانه سماح به روزهای پایانی موکول نکنند تا از این طریق برنامه ریزی و هماهنگی برای انجام اقدامات لازم میزبانی از زائران مشکلی ایجاد نشود.

وی همچنین به مردم توصیه کرد که برای اخذ گذرنامه های خود نیز از هم اکنون اقدام کنند و این روند را نیز به روزهای پایانی و زمان اعزام خود موکول نکنند.

به گفته اسمعیلی افرادی که گذرنامه بین المللی دارند اعتبار این گذرنامه ها ۶ ماهه است و گذرنامه های زیارتی نیز با حداقل هزینه برای زائران اربعین حسینی صادر می شود و در مازندران هماهنگی های لازم برای این امر صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: برای اعزام زائران به صورت هوایی نیز هماهنگی های لازم با اداره کل فرودگاه های استان انجام شده است تا با برنامه ریزی های انجام شده این کار صورت گیرد.

مدیر کل حج و زیارت مازندران با اشاره به اینکه پارسال ۱۹ سورتی پرواز برای اعزام زائران اربعین حسینی در مازندران انجام شد و گفت که پارسال ۱۰۳ هزار مازندرانی به این سفر معنوی عزیمت شدند.

به گزارش ایرنا، براساس آمار و اطلاعات موجود از تعداد حدود ۲۰ میلیون زائر عتبات از سراسر کشور حدود ۵ میلیون را ایرانیان تشکیل می دهند که این تعداد می توانند پس از تکمیل فرم های مربوط از دریافت ۲۰۰ هزار دینار عراقی نیز بهره مند شود.

به گفته مسئولان امر هزینه بلیت رفت و ‌برگشت هواپیما از تهران به نجف و بغداد ۱۰ میلیون تومان و از مشهد به فرودگاه‌های نجف و بغداد ۱۲ میلیون تومان تعیین شده است که زائران می توانند از این طریق نیز راهی اربعین شوند.

نظر شما