شناسهٔ خبر: 68046466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حضور ۸۱۰ دانش‌آموز دختر مازندرانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور

رقیه نعل‌بندانی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به میزبانی استان در چهل‌ودومین مسابقات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور، از حضور ۸۱۰ نفر از دختران دانش‌آموز دیار علویان در این مسابقات خبر داد و گفت: این مسابقات در ۲ بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

چهل و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور به میزبانی مازندران برگزار می‌شود و تاکنون ۳ میلیون دانش‌آموز در مسابقات و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی دانش آموزی ثبت نام کردند و با برپایی مسابقات حفظ کل قرآن در زیر ۱۲ سال، نمایندگان دانش آموزان ایران در مسابقات جهانی و اسلامی شرکت می‌کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ۸۱۰ نفر از دختران مازندرانی در این مسابقات حضور خواهند داشت و ۳۰ داور از استادان برجسته قضاوت مسابقات را بر عهده دارند.

 این مسابقات در ۲ بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود؛ بخش آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل و دعاخوانی و بخش پژوهش شامل مفاهیم قرآنی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، احکام و انشای نماز است.

حسین کمالی، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه آشنایی با نمادها، ظرفیت های فرهنگی و بومی از برنامه‌های جنبی این مسابقات است، اظهار کرد: با توجه به سطح برگزاری و حساسیت این دوره از مسابقات لازم بود در سطح استان هماهنگی لازم انجام شود و این مهم در ۱۴ کمیته استقبال، پذیرش، ایاب ذهاب، اطلاع‌رسانی و غیره تشکیل شد تا بتوانیم به نحو مطلوب این مسابقات را برگزار کنیم.

کمالی از حضور نماینده ولی فقیه و استاندار در مراسم افتتاحیه و حضور استاندار و مهمانان کشوری در مراسم اختتامیه خبر داد و افزود: فرصت خوبی است تا این رویداد بزرگ فرهنگی را با  جریان سازی به نحو درست بهره‌برداری کنیم. در حقیقت آموزش و پرورش محل آماده کردن فرزندان جامعه برای ورود به اجتماعات بزرگتر با رویکرد تعلیمی و تربیتی است.

وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی افزود: خبرنگاران یک حلقه ارتباطی بین جامعه و مردم و اطمینان بخش هستند و خبرنگار می‌تواند واقعیت‌ها را از جامعه به مسئولان انتقال دهد.

انتهای پیام

نظر شما