شناسهٔ خبر: 68045519 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تبعید اسرای فلسطینی به ترکیه و قطر شرط جدید نتانیاهو در مذاکرات

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با افزودن شرط جدیدی به مذاکرات تبادل اسرا با حماس، خواستار انتقال اسرای دارای اتهام‌های سنگین به ترکیه یا قطر شد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته چند شرط را به سرفصل‌های قرارداد تبادل اسرا میان جنبش حماس و این رژیم افزود اما اکنون او شرط دیگری را اضافه کرده و آن تبعید تمامی اسرای دارای اتهام‌های سنگین به خارج است.

طبق گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، اسرای فلسطینی دارای اتهام‌های سنگینی از جمله کشتن شهرک‌نشین‌های صهونیست که در چارچوب قرارداد تبادل اسرا از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند، به کشورهایی همانند ترکیه یا قطر و نه نوار غزه یا کرانه باختری منتقل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، برخی منابع آگاه از جزئیات مذاکرات در این رابطه گفتند، «این شرط به منزله تغییر دیگری در سرفصل‌های قرارداد پیشنهادی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است و هر تغییری در سرفصل‌های قرارداد پیشنهادی در این مرحله از شانس دستیابی به توافق می‌کاهد.»

بر اساس جزئیات مذاکرات، این شرط شامل حال حدود ۱۵۰ تن از اسرایی می‌شود که انتظار می‌رود در چارچوب قرارداد تبادل آزاد شوند اما برخی از چهره‌های نزدیک به نتانیاهو می‌گویند که این شرط کودتا علیه سرفصل‌های قرارداد پیشنهادی بایدن نبوده بلکه طرحی است که بر تبعید دستکم ۵۰ اسیر فلسطینی صراحت دارد.

در همین رابطه برخی اعضای تیم مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی اظهار کردند، «در راستای تعهدی که به خانواده‌های افراد ربوده‌شده داریم، به آنها دروغ هم نباید بگوییم، نمی‌توانیم به آنها بگوییم که اسرائیل برای رسیدن به توافق همه کار انجام می‌دهد در حالی که مانع از تحقق آن می‌شود.»

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی افشا کرد که دستگاه امنیتی این رژیم در آستانه زنجیره‌ای از استعفاها قرار دارد و دفتر نتانیاهو در حال حاضر به دنبال جایگزینی برای «نیتسان آلون» مسوول پرونده مفقودی‌ها و اسرای ارتش است.

در پی ترورهای اخیر و استمرار جنگ در غزه، هیاتی از رژیم صهیونیستی روز شنبه به ریاست دیوید بارنیا، رئیس سرویس جاسوسی موساد و رونان بار، رئیس سرویس شین‌بت به قاهره رفت تا به مذاکرات درباره قرارداد تبادل اسرا و آتش‌بس با حماس ادامه دهد و بعدازظهر نیز به اراضی اشغالی بازگشت.

این شبکه عبری به نقل از برخی منابع مصری اعلام کرد که حماس به قاهره اعلام کرد ترور شهید هنیه رایزنی‌ها را متوقف کرد اما آن را برای مدت طولانی به تعلیق درنخواهد آورد.

نظر شما