طهماسب نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، از پروژه راه آهن غرب کشور به عنوان یکی از مهمترین و استراتژیکترین پروژههای ریلی کشور یاد کرد و افزود: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ بوده و پیمانکار آن قرارگاه خاتم(ص) است.
وی با اشاره به فعال بودن پروژه گفت: طی سالهای گذشته قطار تا کرمانشاه رسیده و در حال حاضر پروژه در مسیر کرمانشاه تا مرز خسروی فعال است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از پیشرفت ۳۹ درصدی این پروژه خبر داد و افزود: طول این مسیر ۲۶۳ کیلومتر است که با احتساب خطوط ایستگاهی و مسیرهای فرعی به ۳۳۰ کیلومتر افزایش مییابد.
نجفی از تقسیمبندی این پروژه به فازهای مختلف خبر داد و افزود: فاز اول پروژه مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب است که زیرسازی این مسیر ۸۶ درصد پیشرفت داشته و در مجموع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: طول این مسیر ۱۱۰ کیلومتر است که در حال حاضر ۲۰ کیلومتر آن آماده ریلگذاری است.
نجفی با بیان اینکه این ابرپروژه ریلی اعتبارات زیادی نیاز دارد، گفت: احداث راه آهن با اعتبارات بودجه سنواتی عملا شدنی نیست و نیاز است که اعتبارات ویژهای به آن اختصاص یابد.
وی افزود: خوشبختانه در همین راستا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه راهآهن کرمانشاه-خسروی اختصاص یافت.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این اعتبار باید ظرف سه سال جذب و صرف پیشبرد پروژه شود، گفت: در حال حاضر همه چیز به همت ما بستگی دارد که بتوانیم این اعتبار را طی سه سال جذب کرده و بتوانیم قطار را به مرز خسروی برسانیم.
وی با اشاره به توانمندی قرارگاه خاتم(ص) بعنوان پیمانکار پروژه، گفت: قرارگاه این توانایی را دارد که این پروژه را عملیاتی کند و همچنین میتواند از پیمانکاران فرعی برای قسمتهای مختلف پروژه استفاده کرده که کار هرچه سریعتر پیش برود.
وی افزود: تمام مسئولین استان و رسانهها باید پای کار آمده و همه تلاش کنیم که این اعتبارات هرچه سریعتر جذب شده و قطار تا سه سال دیگر به مرز خسروی برسد.
نجفی گفت: رسیدن قطار به مرز خسروی و اتصال آن به شبکه ریلی کشور عراق میتواند اتفاقات خوبی را در حوزه ترانزیتی و صادرات کشور و استان رقم بزند.
انتهای پیام