شناسهٔ خبر: 68045300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چتر بیمه سلامت بر سر ۷۳.۵ درصد از جمعیت خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۷۳۳ هزار و ۵۶۷ نفر معادل ۷۳.۵ درصد از جمعیت یک میلیون نفری استان زیر چتر بیمه سلامت قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهرداد سفیدگران روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۵۵ هزار و ۲۳۶ نفر از مجموع بیمه شده ها کارمند و بازنشسته و ۴۴۹ هزار و ۵۷۷ نفر از جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش صندوق بیمه روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است که تمامی این افراد به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: ۳۸ هزار و ۵۱۵ نفر از جمعیت این استان نیز زیر پوشش صندوق سایر اقشار شامل مددجویان نهاد های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، طلاب، خانواده های شهدا و جانبازان و سایر هستند که خود سازمان های مربوطه نسبت به حق بیمه افراد اقدام می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در خصوص صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان نیز افزود: این صندوق مختص شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر است که ۱۹۰ هزار و ۲۴۸ نفر از شهروندان این استان زیر پوشش دارد.

وی گفت: ۱۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر از مجموع تعداد افراد زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی جزو دهک‌های یک تا پنج هستند که ۱۰۰ درصد حق بیمه آنان رایگان است.

سفیدگران افزود: دهک های ۶ تا ۹ از تخفیف های ۸۰ تا ۵۰ درصدی برخوردار و تنها افراد دهک ۱۰ مشمول تخفیف نخواهند شد که در استان خراسان شمالی ۱۱ هزار و ۸۴۶ نفر در این دهک قرار دارند و سالانه ۱۹ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال بابت حق بیمه پرداخت می کنند.

خدمات بیمه سلامت به حدود پنج هزار نابارور

وی در ادامه افزود: چهار هزار و ۷۱۱ نفر نابارور در این استان نشان دار شدند که این سازمان بیمه گر به این افراد خدمات ارایه می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی بیان کرد: از مجموع این تعداد؛ یکهزار و ۸۲۱ نفر در سال ۱۴۰۱ و در سال گذشته نیز ۲ هزار و ۱۹۲ نفر و در سه ماه سال جاری نیز ۶۹۸ نفر از شهروندان این استان برای دریافت خدمات درمان ناباروری شناسایی و نشان دار شدند.

وی تصریح کرد: زوجین نابارور در این طرح از پوشش بیمه ای به میزان ۹۰ درصد هزینه ها در مراکز دولتی، عمومی، غیردولتی و پوشش بیمه ای به میزان ۷۰ درصد هزینه ها در مراکز خصوصی و خیریه بهره مند می‌شوند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما