شناسهٔ خبر: 68045248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عوامل اجرایی جشنواره ایران، جوان بمان در بوشهر تجلیل شدند

بوشهر- ایرنا- عوامل اجرایی دومین جشنواره دانش آموزی و نخستین جشنواره دانشجویی ایران ، جوان بمان روز دوشنبه در آئینی با حضور مسوولان آموزش و پرورش ، مراکز آموزش عالی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سالن شهید مفتح این دانشگاه تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ مستلزم همگرایی ، همدلی و همراهی مسوولان است که متولیان امر در این استان همت بالایی در این زمینه داشتند.

حسن ملکی افزود: موضوعات مختلف قانون جوانی جمعیت با جابجایی دولت ها تغییر نمی کند.

وی یادآورشد: افزایش و تعالی جمعیت با مشارکت دانش آموزان و دانشجویان به عنوان سفیران خانواده کاری خلاقانه است که دومین آئین اختتامیه آن امسال برگزار شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این گفت: این دانشگاه بعنوان دبیرخانه کشوری جشنواره ایران، جوان بمان سال ۱۴۰۳ انتخاب شده است.

" قاسم برجوئی فرد " اظهار کرد: پس از برگزاری باشکوه جشنواره دانش آموزی ایران جوان بمان طی ۲ سال متوالی با موضوع جوانی جمعیت در استان بوشهر ، با موافقت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۴۰۳ بخش جشنواره دانش آموزی آن بصورت کشوری و با دبیری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در راستای افزایش آگاهی مردم در خصوص خطرات کاهش موالید و سالخوردگی جمعیت ، این جشنواره با هدف مشارکت دانش آموزان به عنوان سفیران جمعیت در خانواده خود برگزار شد.

معاون امور بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: دانش آموزان با بیان ساده ، مفهوم پیری جمیعت را با خلق آثار هنری با همراهی و مشارکت والدین به تصویر کشیدند.

برجوئی فرد تصریح کرد: ۳۰هزار اثر فاخر و تاثیر گذار به دومین جشنواره دانش آموزی " ایران، جوان بمان" این استان که از پاییز پارسال فراخوان آن صادر و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه داشت ارسال شد.

وی ادامه داد: دانش آموزان بوشهری آثار خود را در قالب‌های سرود، تئاتر ، فیلم کوتاه، موشن گرافیک ، پادکست ، کمدی، سخنرانی کوتاه، نقاشی و حتی شعارهای بهداشتی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: پارسال در نخستین جشنواره دانش آموزی " ایران جوان بمان" تعداد هفت هزارو ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به پیری جمعیت کشور و کاهش نرخ باروری زنگ خطر زمستان جمعیتی ایران در حال به صدا درآمدن است .

برجوئی فرد یادآور شد: هر گونه هزینه کرد برای افزایش جمعیت، سرمایه گذاری است و مشوق های تعیین شده از جمله واگذاری زمین و تسهیلات بانکی در مقابل اهمیت این موضوع فرع محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرروش استان بوشهر نیز گفت: تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه دومین جشنواره دانش آموزی با رویکرد افزایش جمعیت از نظر گستردگی منحصر به فرد است.

علی موحدی افزود: وجود ۲۶۵ هزار دانش آموز ظرفیت خوبی فرهنگ سازی زمینه جلب مشارکت آحاد جمعیت این استان برای افزایش جمعیت را فراهم می کند.

وی افزود: باتوجه به استقبال مطلوب از دومین جشنواره دانش آموزی ایران ، جوان بمان در استان بوشهر سومین دوره این جشنواره نیز امسال با صدور فراخوان برای فرهنگ سازی جوانی جمعیت و افزایش شمار فرزندان خانواده اجرا خواهد شد.

در این آئین از مسوولان مشارکت کننده در این جشنواره با اهدای تندیس تجلیل شد.

نظر شما