شناسهٔ خبر: 68045218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نشان‌دار شدن ۴۷۰۰ نفر برای دریافت خدمات درمان ناباروری در بیمه سلامت خراسان شمالی

سید پوریا مسلمی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی از نشان‌دار شدن بیش از ۴۷۰۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان برای دریافت خدمات درمان ناباروری خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهرداد سفیدگران امروز (۱۵ مرداد ماه) در شورای اطلاع‌رسانی این اداره کل اظهار کرد: از ابتدای آغاز اجرای قانون خانواده و جوانی جمعیت، پوشش خدمات درمان ناباروری در دستور کار بیمه سلامت قرار گرفت و افراد متقاضی این موضوع از خدمات ما بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در این زمینه پوشش بیمه‌ای مادران باردار فاقد بیمه، مادران شیرده و کودکان تا پنج سالگی در برنامه قرار گرفت و در مجموع ۴۷۱۱ نفر تحت نشان‌دار شدند تا خدمات مرتبط با باروری و درمان ناباروری را دریافت کنند.

وی بیان کرد: پوشش ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی، ۶۳ قلم داروی اختصاصی، ۵۶ خدمت آزمایشگاهی، ۲۰ خدمت جراحی، هفت خدمت تصویربرداری، ۲۸ خدمت پزشکی و همچنین چهار خدمت فوق تخصصی شامل IUI (لقاح داخل رحمی)، IVF (لقاح مصنوعی)، میکرواینجکشن و انتقال جنین فریزشده از جمله خدمات بیمه سلامت برای افراد تحت پوشش خود در درمان ناباروری است.

سفیدگران گفت: اکنون ۱۴۴ مرکز درمان ناباروری در کشور، طرف قرارداد بیمه سلامت است و متقاضیان دریافت این خدمات می‌توانند در این مراکز هنگام دریافت خدمت، مشمول پوشش بیمه‌ای شده و نیازی به ارائه فاکتور برای دریافت مبلغ سهم بیمه پس از پرداخت کل هزینه خدمات به آن مرکز نباشد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت حدود ۷۰ درصد تعرفه درمان بخش خصوصی و ۹۰ درصد درمان بخش دولتی را طبق تعرفه پرداخت می‌کند، افزود: از ابتدای آغاز برنامه جوانی جمعیت، برای خدمات سرپایی و درمان تخصصی ناباروری در استان بیش از پنج میلیارد تومان به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مراکز مختلف یا افراد پرداخت کرده‌ایم.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی، با هدف افزایش موفقیت درمان و نتیجه‌بخش بودن خدمات، محدودیت در تعداد دفعات انجام اقدامات مختلف برداشته شده است و بیماران می‌توانند در دفعات مختلف از خدمات درمان ناباروری با تعرفه بیمه سلامت استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما