شناسهٔ خبر: 68043945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲ نفر در دزفول گرمازده شدند

دزفول-ایرنا- رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۱۲ مورد گرمازدگی از ابتدای تابستان امسال تاکنون در دزفول ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

رضا معمارزاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سه نفر از این افراد به دلیل شدت وضعیت به بیمارستان منتقل شدند و بقیه توسط عوامل اورژانس در محل درمان شدند.

وی یشترین موارد گرمازدگی را مربوط به سالمندان دانست و افزود: سالمندان به علت کاهش قدرت بدنی، توانایی کمتری در تنظیم دمای بدن خود دارند و بدن آنها با قرار گرفتن در محیط‌های گرم و مرطوب به‌سرعت تحت تاثیر گرما قرار می‌گیرد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بسیاری از سالمندان به دلیل ابتلا به بیماری‌های مزمن یا مصرف داروهای خاص بیشتر در معرض خطر گرمازدگی هستند.

معمارزاده با اشاره به خطرات جدی گرمازدگی در دمای بالای تابستان افزود: شهروندان برای جلوگیری از این وضعیت باید نکات ایمنی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: نوشیدن آب دارای مواد معدنی به میزان کافی در طول روز به‌ویژه هنگام حضور در محیط‌های گرم یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از گرمازدگی است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: پوشیدن لباس‌های سبک، روشن و خودداری از فعالیت‌های سنگین در ساعات گرم روز می‌تواند به کاهش خطر گرمازدگی کمک کند.

وی با بیان اینکه استفاده از کلاه و عینک آفتابی در فضای باز می‌تواند از تاثیر مستقیم آفتاب بر بدن جلوگیری کند، افزود: شهروندان درصورت مشاهده علائم گرمازدگی مانند سردرد، ضعف عمومی، تهوع و سرگیجه، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند و تا رسیدن نیروهای امدادی، فرد را به محیطی خنک منتقل و از آب سرد و تهویه مناسب استفاده کنند.

معمارزاده تاکید کرد: رعایت این توصیه‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از گرمازدگی داشته باشد و سلامت شهروندان را در روزهای گرم تابستان تضمین کند.

به گزارش ایرنا، وقوع دماهای بالای ۴۸ درجه در برخی روزهای تابستان مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده و هشدارهای زرد و نارنجی توسط اداره کل هواشناسی صادر شده است.

نظر شما