شناسهٔ خبر: 68043227 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

غلامی: نوجوانان والیبالیست آینده‌ درخشانی دارند/ در 20 سال اخیر چین تیمی به این قدرت نداشته است

صاحب‌خبر -

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران گفت: کسب مقام نائب قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا را به مردم ایران و فدراسیون والیبال تبریک می‌گویم. این تیم در کمتر از چهار ماه تشکیل شد و با زحمت کادر فنی توانست والیبالی را بازی کند که آینده‌دار است و بازیکنان با پتانسیل خیلی بالایی در این تورنمنت بازی کردند.

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 18 سال آسیا از 7 مرداد در بحرین آغاز شد و روز یکشنبه چهاردهم مرداد با نائب قهرمانی کشورمان به پایان رسید.

عادل غلامی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران پس از پایان این تورنمنت اظهار کرد: کسب مقام نائب قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا را به مردم ایران و فدراسیون والیبال تبریک می‌گویم. این تیم در کمتر از چهار ماه تشکیل شد و با زحمت کادر فنی توانست والیبالی را بازی کند که آینده‌دار است و بازیکنان با پتانسیل خیلی بالایی در این تورنمنت بازی کردند.

وی ادامه داد: به دنبال بهانه نیستم اما در دو روز پایانی ویروسی وارد تیم شد که همه به آن مبتلا شدند دل درد و حال نداری شدید از علائم این ویروس بود و این موضوع باعث شد بازیکنان نتوانند توانایی کامل خود را بروز دهند. با این حال بازیکنانم در فینال خیلی خوب بازی کردند. چین تیمی قوی بود که در بسیاری از فاکتورها از جمله دفاع و سرویس از ما بهتر بود.در 20 سال اخیر چین تیمی این چنینی در رده پایه نداشته است و هر کس بازی فینال را دیده است، می‌تواند به این موضوع صحه گذارد.

وی با تاکید بر عدم اهمیت نتیجه در رده‌های پایه تصریح کرد: باز هم می‌گویم در رده‌های پایه نتیجه به هیچ وجه مهم نیست و آینده این بازیکنان اهمیت دارد.

غلامی در خصوص اشتباهات داوری در مسابقه فینال خاطرنشان کرد: همان طور که بازیکنان کم سن در این سطح از مسابقات اشتباهات زیادی دارند داوران این مسابقات هم از تجربه کمتری برخوردار هستند و متاسفانه اشتباهات بیشتری دارند. ممکن بود اشتباهات داوری در فینال برای تیم چین هم اتفاق بیافتد. در گزارش بازی ایران با چین در مرحله مقدماتی هم پنج اشتباه داور مسابقه در گزارش ناظر داوری ثبت شده بود در فینال هم اتفاقی رخ داد که عامل شکست شد و در ست پنجم اگر داور خطا نمی گرفت و ویدیوچک اشتباه نمی شد بازی را واگذار نمی‌کردیم. البته همه این اتفاقات در مسابقات رخ می دهد و مهم ترین چیز این است که این بازیکنان آینده درخشانی خواهند داشت.

نظر شما