شناسهٔ خبر: 68043073 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

فراخوان نهمین جشنواره جایزه ملی ایثار منتشر شد

جشنواره جایزه ملی ایثار توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با مشارکت دستگاه های آموزشی مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه برگزار می گردد. این جشنواره دارای بخش دانش آموزی و دانشجویی می باشد که متقاضیان واجد شرایط می توانند اقدام به ثبت نام در آن نمایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا - گناباد، به مدد و پشتوانه‏ ی دلسوزی ‏های دلدادگان انقلاب اسلامی به ویژه همکاران متعهد دانشگاهی و وزارتی؛ در راستای تحقق "اساس‏نامه طرح شاهد" مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور رسیدگی به مسایل دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر، بالندگی همه جانبه و الگوساختن آنان با بسیج همه امکانات و سرمایه‏ های کشور؛ از سال ۱۳۹۵، جشنواره جایزه ملی ایثار، هر ساله با هدف شناسایی، معرفی و شکوفایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه/دانشکده ‏های علوم پزشکی در محورهای علمی-آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برگزار می‏ شود که از برگزیدگان دانشگاهی، منطقه ای و کشوری آن تقدیر و تشکر می‏ شود و دانشجویان برگزیده مرحله کشوری که امتیاز بالای ۵۰ را کسب کرده باشد، به عنوان دانشجوی استعداد درخشان تلقی خواهند شد.

جهت مشاهده آیین نامه جشنواره جایزه ملی ایثار کلیک نمایید


- اهداف

۲-۱) ایجاد پویایی، تحرک و رقابت سالم در دانشجویان گروه هدف

۲-۲) شناسایی و تجلیل از دانشجویان سرآمد گروه هدف در زمینه ‏های علمی-آموزشی، پژوهشی و فرهنگی

۲-۳) زمینه سازی برای اعتلای همه جانبه دانشجویان گروه هدف


- شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره

۳-۱) حداقل معدل کل برای دانشجویان شرکت‏ کننده در این جشنواره در رشته ‏های پزشکی، دندان‏پزشکی نمره ۱۶، رشته داروسازی نمره ۱۵، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ‏ارشد و دکترای تخصصی (PhD) نمره ۱۷، مقطع تخصص با گواهی قبولی در آخرین آزمون ارتقاء و مقطع فوق‏ تخصص بعد از اولین آزمون است.

۳-۲) دانشجوی شرکت کننده در هنگام ثبت ‏نام در جشنواره، بایستی در حال تحصیل و فاقد محکومیت قطعی از کمیته انضباطی و حراست باشد.

۳-۳) دانشجویانی که در هر مقطع تحصیلی در مرحله وزارتیِ (نهایی) جشنواره‏؛ منتخب و به بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شده‏‏اند؛ امکان شرکت مجدد در جشنواره بعدی در همان مقطع را ندارند. در مواردی که دانشجوی برگزیده به مقطع تحصیلی بالاتر راه یافته باشد، در صورت دارا بودن سایر شرایط می‏تواند مجددا در جشنواره شرکت کند. بنابراین، برگزیده ‏شدن دانشجو در سطح دانشگاهی و منطقه‎ای جشنواره در این وزارت و نیز دانشجویانی که از سوی دبیرخانه مرکزی به بنیادشهید و امور ایثارگران معرفی شده و صاحب مقام شده ‏اند؛ منعی برای شرکت مجددشان در جشنواره‏ های بعدی نیست.

۳-۴) دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته پس از اتمام ترم دوم تحصیلی، دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته پس از اتمام ترم سوم تحصیلی، دانشجویان رشته پزشکی و دندان‏پزشکی در مقطع دکترای حرفه‌ای بعد از آزمون علوم‏ پایه، دانشجویان رشته داروسازی در مقطع دکترای حرفه ای پس از اتمام سه ترم تحصیلی، دانشجویان مقطع دکترای تخصصی (Ph.D) بعد از آزمون جامع و دانشجویان مقطع تخصص پس از قبولی در اولین آزمون ارتقاء و دانشجویان مقطع فوق تخصص بعد از اولین آزمون مجاز به شرکت در جشنواره هستند.

۳-۵) سوابق علمی-آموزشی و فرهنگی دانشجویان شرکت‏ کننده، از ابتدای تحصیلات دانشگاهی ‏شان مورد بررسی و ارزیابی و تایید قرار خواهد گرفت.

تبصره: چنانچه پروژه فناوری،‌ محصول تجاری شده،‌ اختراع ثبت شده،‌ تاسیس واحد فناور و تاسیس شرکت دانش بنیان در زمان پیش از دانشجو شدن یا فواصل مقاطع تحصیلی دانشجویی،‌ ثبت شود مورد پذیرش خواهد بود.

۳-۶) برای دانشجویان مقطع دکترای تخصصی پژوهش ‏محور (PhD by Research) شرط ورود به جشنواره، پذیرش یک مقاله ISI در همان مقطع تحصیلی است.

نظر شما