شناسهٔ خبر: 68042900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۱۰ روز تا آغاز لیگ بیست‌وچهارم؛

خشکسالی بازی دوستانه در اردوی تراکتور

امیررضا گچچی

تراکتور در اردوی پیش فصل خود تنها یک دیدار تدارکاتی برگزار کرده است.

صاحب‌خبر -

تراکتور همانند ۳ تیم مطرح فوتبال ایران (استقلال، پرسپولیس و سپاهان) ترکیه را به عنوان مقصد اردوی پیش فصل خود انتخاب کرده است.

اردوی تی‌تی‌ها در کمپ تمرینی قزلچه حمام در آنکارا از ۶ مرداد (شنبه) آغاز شده و تا ۱۷ مرداد (چهارشنبه) ادامه خواهد داشت.

با توجه به خرید های پرسروصدای تی‌تی‌ها در نقل‌وانتقالات تابستانی، انتظار از این تیم برای نمایشی پرقدرت در فصل پیش‌رو بالا رفته و احتمالاً صبر پرشورها برای دستیابی به رویای فتح لیگ‌برتر لبریز شده باشد.

نکته جالب اینکه، تنها ۲ روز تا پایان اردوی خارجی قرمزپوشان زمان باقی است و این تیم در این مدت تنها یک دیدار تدارکاتی آن هم برابر تیم دسته یکی، ک‍ِچی‌ اورن گوجو برگزار کرده است. البته قبل از این اردو یک بازی تدارکاتی توسط شاگردان اسکوچیچ مقابل تیم هیات فوتبال سراب انجام شد؛ دیداری که تراکتوری‌ها ۱۳ بر صفر به برتری رسیدند.

به گزارش ایسنا، طبق برنامه قبلی قرار بود تراکتور، سه‌شنبه هفته گذشته در نخستین دیدار تدارکاتی خود در این اردو به مصاف آدانا دمیر اسپور برود؛ دیداری که به خاطر دلایلی لغو شد.

رسانه رسمی باشگاه تراکتور در این رابطه نوشت:

«طبق برنامه‌ قبلی مقرر بود که شاگردان دراگان اسکوچیچ از ساعت ۱۲ (به وقت ایران) در اولین دیدار تدارکاتی اردوی پیش فصل ترکیه، به مصاف تیم آدانا دمیر اسپور بروند که این بازی به دلیل مساعد نبودن وضعیت چمن تیم میزبان و اصرار حریف بر پوشیدن پیراهن همرنگ پیراهن تراکتور لغو شد.

بر اساس هماهنگی به عمل آمده، قرار بر این بود تا تراکتور با کیت دوم خود (یاسی) و حریف نیز با لباسی با رنگ متفاوت‌تر بازی کند که متأسفانه حریف اصرار بر پوشیدن پیراهن همرنگ با تراکتور داشت. همچنین تیم داوری و رقیب لباس جایگزین تراکتور که همراه تیم بود را هم نپذیرفت و به همین دلیل این بازی برگزار نشد».

اما باشگاه ترکیه‌ای نظر متفاوتی نسبت به تراکتوری‌ها دارد. باشگاه آدانا دمیر اسپور رعایت نشدن قوانین از سوی تراکتور را دلیل اصلی لغو این دیدار دوستانه قلمداد کرده است.

در اطلاعیه باشگاه آدانا دمیر اسپور آمده است:

«از آنجایی که بازی دوستانه‌ای که قرار بود با نماینده ایران یعنی تراکتور برگزار شود به دلیل رعایت نکردن قوانین بازی از سوی حریف (تأخیر در زمان مسابقه و عدم آوردن پیراهن طبق قوانین) لغو شد. یک بازی دوستانه درون تیمی توسط آدانا دمیر اسپور برگزار شد که با ۲ گل یوسف براسی به اتمام رسید».

بازی های تدارکاتی، تیم ها را در شرایط بازی قرار داده و هماهنگی درون تیمی را ساده می‌سازند. علاوه بر آن  برگزاری اردو صرفا برای انجام تمرینات، تفاوتی با عدم برگزاری آن ندارد؛ چرا که تمرینات هر تیم به سادگی در محل تمرین تیم قابل برگزاری است.

در ادامه، بازی های تدارکاتی رقبای اصلی تراکتور در اردوی پیش فصل‌شان را مرور می‌کنیم.

استقلال

استقلال اردوی ۸ روزه خود در استانبول را روز گذشته (یکشنبه) به پایان برد. آبی‌پوشان پایتخت در این اردو ابتدا به مصاف العروبه عربستان رفتند و سپس با استانبول اسپور دیدار کردند.

پرسپولیس

پرسپولیس همانند دیگر تیم های مطرح فوتبال ایران، اردوی پیش فصل خود را در ترکیه برپا کرده است.

آن‌ها پیش از آغاز این اردو ۲ بازی تدارکاتی در تهران برگزار کرده بودند و در استانبول مقابل الاهلی بحرین محک خوردند.

سپاهان

اردوی سپاهانی‌ها به دلیل فاصله زمانی کم تا بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا از اواخر تیرماه در ترکیه آغاز شد.

آن‌ها بازی های تدارکاتی مفصلی را در برنامه خود قرار دادند و برای یک فصل طوفانی، حسابی آماده شده‌اند.

هاتای اسپور، استانبول اسپور، سیواس اسپور و آنتالیا اسپور جملگی رقبای تدارکاتی طلایی پوشان در این اردو بودند.

انتهای پیام

نظر شما