شناسهٔ خبر: 68042883 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لامرد:

‌ضریب حفاظت از «کوه هوا»ی لامرد افزایش یابد

زهرا عسگری

رئیس اداره محیط زیست لامرد خواستار افزایش ضریب حفاظت از کوه هوای این شهرستان شد.

صاحب‌خبر -

حمزه برومندفر امروز، ۱۵ مردادماه در حاشیه بازدید اعضای شورای تأمین این شهرستان از منطقه حفاظت شده کوه هوا، افزایش ضریب حفاظت از کوه هوا را یکی از مطالبات جدی و درخواست اعطای تشکل‌های زیست محیطی و جوامع محلی دانست.

وی افزود: هر اقدامی برای افزایش ضریب حفاظت کوه هوا و مناطق تحت مدیریت در این شهرستان برداشته شود، گامی موثر در راستای حفاظت از تنوع زیستی و گونه‌های گیاهی و جانوری قلمداد می‌شود و قابل تحسین است.

برومندفر در ادامه حفاظت از محیط زیست را یک تکلیف و وظیفه همگانی دانست و افزود: اصل پنجاهم قانون اساسی حدود این تکلیف را مشخص ساخته و به صراحت بیان کرده است که همه ما در این عرصه مسئولیت داریم، هیچکس نباید در برابر تخریب مواهب الهی بی تفاوت باشد، حفظ حریم محیط زیست و زیستمندان در این عرصه موضوعی است که بخشی از آموزه‌های دینی ما قلمداد می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد، کوه هوا را یکی از مهم‌ترین حرایم مناطق زیست محیطی شهرستان لامرد دانست و افزود: این منطقه به دلیل تنوع زیستی همواره مورد طمع سودجویان و زیاده‌خواهان قرار داشته است.

وی بیان کرد: مناطق تحت حفاظت کوه تابناک و پاقلات هم به همانند کوه هوا از مناطق تحت حفاظت و مهم در راستای حفاظت از حیات وحش با انجمن‌های زیست محیط پرتلاش است که باید بیش از پیش مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد و در راستای ارتقاع مناطق لامرد بیشتر تلاش شود چراکه  تلاش بی‌وقفه و بی‌منت مردم در حفاظت از محیط زیست و حیات وحش نیاز به توجه بیشتر هم دارد و مردم این شهرستان لایق داشتن مناطق چهارگانه و حساس محیط زیست است.

به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید هر یک از اعضای شورای تأمین شهرستان ضمن خداقوت به محیط بانان و انجمن‌ها بر لزوم اهتمام و همکاری بیشتر برای افزایش ضریب حفاظت از عرصه‌های محیط زیست تأکید کردند و برای همراهی و همسویی همه جانبه در راستای حفاظت از حیات وحش و محیط زیست قول مساعد دادند.

انتهای پیام

نظر شما