شناسهٔ خبر: 68042821 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهل پیام برای منتظران ظهور(۲)؛

همدلی و گذشت باعث نزدیک شدن به امام زمان(عج) می‌شود

تهران- ایرنا- پژوهشگر حوزه مهدویت از اختلاف به عنوان یکی از عوامل دور شدن از امام زمان(عج) یاد کرد و گفت: ما می‌توانیم با گذشت و همدلی به امام زمان(عج) تقرب پیدا کنیم. 

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمود اباذری در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا با استناد به آیه 91 سوره مائده گفت: ما دشمن قسم خورده ای داریم که قرآن می فرماید این دشمن یعنی شیطان می خواهد ما را به جان هم بیاندازد تا دچار اختلاف و تفرقه شویم و زمانی که با هم اختلاف پیدا می کنیم و دعوایی برپا شود، نخستین و مهمترین اثر آن این است که رابطه ما با حجت زنده زمان دچار مشکل می شود.

وی افزود: چون او امام ماست و زمانی که ما به بنده ای بدی و اهانت کرده و به آبروی او آسیبی برسانیم، در واقع طرف حساب ما امام زمان (عج) خواهد بود. اگر انسان به این نکته توجه داشته باشد، آنگاه این جمله زیبای زیارت عاشورا ورد زبانش می شود که «انی سلم لمن سالمکم» یعنی من با هر کسی خوب هستم که با شما اهل بیت خوب باشد. بنا بر این اهل عفو و گذشت خواهیم بود و معتقدیم که جواب کلوخ، سنگ نیست بلکه با برخوردی زیبا تلاش می کنم تا طرف مقابل را متوجه اشتباه خود کنیم.

اباذری ادامه داد: در قسمت دیگر زیارت عاشورا می خوانیم «و حرب لمن حاربکم» یعنی بغض و دشمنی ما باید برای ستمگرانی مثل رژیم اشغالگر قدس باشد. بنا بر این ما با گذشت و همدلی می توانیم به امام زمان تقرب پیدا کنیم و خدای ناکرده با اختلاف و تفرقه از امام زمانمان دور شویم.

نظر شما