شناسهٔ خبر: 68042559 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تشکیل دادگاه‌های صلح در برخی از حوزه‌های قضایی استان خراسان جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از تشکیل دادگاه‌های صلح در برخی از حوزه‌های قضایی استان از جمله بخش دیهوک و سپس سایر حوزه‌های قضایی‌های استان تا پایان هفته خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در جلسه‌ای ویدیو کنفرانسی با رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان خراسان جنوبی از تشکیل و برگزاری دادگاه‌های صلح خبر داد.

محمد جعفر عبدالهی گفت: به موجب قانون جدید شورای حل اختلاف مصوب سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه مکلف است حداکثر ظرف یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، نسبت به تشکیل دادگاه‌های صلح اقدام کند.

وی گفت:با تشکیل دادگاه‌های صلح، صلاحیت شورا‌های حل اختلاف صرفاً ناظر به صلح و سازش بوده و سایر صلاحیت‌های شورا‌ها و بخشی از صلاحیت‌های دادگاه‌های حقوقی و کیفری به دادگاه صلح منتقل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی ادامه داد: دادگاه‌های صلح در کنار شورا‌های حل اختلاف با رویکرد ایجاد سازش به برخی دعاوی رسیدگی خواهند کرد.

عبدالهی افزود: دادگستری کل استان خراسان جنوبی با فراهم کردن سازوکار‌های تشکیل دادگاه صلح از فردا نسبت به راه اندازی دادگاه صلح در حوزه قضایی بخش دیهوک و تا پایان هفته در سایر حوزه‌های قضایی بخش و به تدریج در حوزه‌های قضایی شهرستان‌های استان نسبت به راه اندازی دادگاه‌های صلح اقدام می‌کند.

وی گفت: دادگستری کل استان تلاش کرده کمترین خلل و آسیب به دادخواهی و تظلم‌خواهی مردم عزیز وارد نشود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: با این وجود و با توجه به نوآوری‌ها و تفاوت‌های متعدد این قانون، ضرورت دارد مردم، وکلا و حقوقدانان با اطلاع از مفاد قانون جدید شورای حل اختلاف، دعاوی خود را بر اساس مقررات این قانون تنظیم نمایند تا حقی از آنان تضییع نشود.

انتهای پیام/

نظر شما