شناسهٔ خبر: 68042322 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

قتل خانم سرکارگر در باغ 300 هکتاری

صاحب‌خبر -

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان در تشریح این خبر بیان داشت:در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر قتل عمد یک خانم در باغی روستایی واقع در بخش رودخانه برشهرستان رودان، بلافاصله مأمورین پلیس آگاهی این شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند .‌مأموران پس از حضور در محل مشاهده کردند یک دستگاه خودرو پراید در باغ به صورت کامل دچار حریق شده و جسد خانمی که سرکارگر باغ بوده نیز در صندوق عقب خودرو به صورت کامل در آتش سوخته است.

بدین ترتیب اکیپی از مأموران پلیس آگاهی استان به محل وقوع حادثه اعزام شدند و با بررسی دقیق موضوع و با توجه به اینکه باغ مورد نظر مساحتی بالغ بر 300 هکتار است، تمامی کارگرهای باغ که 30 تبعه افغانستانی بودند، دستگیر شدند و با هماهنگی قضایی تحت نظر قرار گرفتند. در همین رابطه 12 نفر دیگر از کارگران محلی حاضر در محل وقوع قتل نیز احضار شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: با اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات میدانی تمام کارگران و ساکنین باغ مورد بررسی و تحقیقات فنی قرار گرفتند که با حضور قاضی پرونده مقرر شد نزدیک‌ترین افراد به مقتول در زمان حادثه که در حال آبیاری و کار کشاورزی بوده‌اند نیز شناسایی و به عنوان مظنون اصلی تحت بازجویی قرار بگیرند که در این رابطه دو نفر از متهمان 18 و 20 ساله تبعه افغانستانی در بین 30 متهم دستگیر شده شناسایی شدند و پس از جمع‌آوری دلایل و مدارک و ارائه فرضیه‌ها تمام سرنخ‌ها و دلایل وقوع قتل به این دو نفر ارتباط پیدا کرد.

سردار جاویدان بیان داشت: در بازجویی‌های فنی و جداگانه از دو متهم اصلی، آنها ابتدا منکر هر گونه جرمی شدند و همانند دیگر متهمان در خصوص این قتل مرموز اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند اما در نهایت پس از چندین مرحله بازجویی فنی و اطلاعاتی به ناچار عرصه را بر خود تنگ دیده و لب به بیان حقیقت گشودند.

متهمان اقرار کردند: روز حادثه مقتول طبق روال هر روز برای سرکشی به کارگران وارد باغ شد اما پس از گفت‌و‌گو با وی و اعتراض به خاطر پرداخت نشدن حقوق چند ماهه با خانم درگیری لفظی پیدا کردند و در نهایت گلوی او را گرفته و پس از خفه کردن وی و همچنین وارد کردن چند ضربه چاقو به بدنش، جسدش را داخل صندوق عقب خودروی پراید مقتوله انداخته و با ریختن علوفه‌های خشک زیر ماشین، خودرو را به همراه جسد به آتش کشیده و بلافاصله از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از بازسازی صحنه قتل با حضور مقام قضایی، با تشکیل پرونده و قرار مناسب روانه زندان شدند.

روزنامه ایران

نظر شما