شناسهٔ خبر: 68042321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تمهیدات ویژه راهپیمایی بزرگ اربعین و جاماندگان در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - دبیر ستاد اربعین استان تهران گفت: تمهیدات ویژه‌ای برای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین و مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در پایتخت اندیشیده شده که مهمترین آنها در حوزه زیرساخت‌ها، تجهیزات، امکانات و فعالیت‌های مرتبط با برپایی موکب‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدکمال سادات یکشنبه شب در گفت وگویی خبری با موضوع اقدامات ستاد اربعین استان تهران افزود: با توجه به اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین یک همایش بزرگ سیاسی، مذهبی و فرهنگی است در مجموع در قالب ۱۵ کمیته، جلسات متعدد در استانداری و شهرستان‌ها توسط فرمانداران برگزار شده است.

وی ادامه داد: تامین زیرساخت‌ها، هماهنگی با نهادهای مختلف و فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز این آیین معنوی از جمله اقدامات انجام شده در راستای برگزاری راهپیمایی و مراسم جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت است.


ابلاغ دستورالعمل ساماندهی زائران اربعین

سادات افزود: در همین راستا جلسات متعددی در ۲ ماه گذشته در استانداری تهران برگزار شد که ابلاغ دستورالعمل مدیریت ساماندهی زائران اربعین به فرمانداران و اعلام شماره حساب برای دریافت نذورات به دستگاه‌ها و شهرستان‌ها از جمله موارد مطرح شده در این ابلاغیه بوده است.

وی یادآور شد: جلسه با معاونت پلیس گذرنامه و اداره‌کل ثبت احوال برای تسریع در روند صدور گذرنامه اربعین و مشکلات سجلی زائران برای تسهیل روند کار زائران اربعین را حسینی پیش‌بینی شد.

تمهیدات ویژه راهپیمایی بزرگ اربعین و جاماندگان در پایتخت

دبیر ستاد اربعین استان تهران ادامه داد: دعوت از نماینده شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای وضعیت پروازها و حضور زائران در مجموعه این فرودگاه از دیگر تمهیدات اندیشیده شده در این زمینه است.

وی موضوع برپایی موکب و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تسهیل‌گری در امور زائران برای مشرف شدن به صورت هوایی به شهر نجف را برنامه اجرای این ستاد عنوان کرد و گفت: در حوزه راه آهن و پایانه‌های مسافربری جنوب و غرب نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده و برای سهولت حمل و نقل اقداماتی صورت گرفته است.

سادات اظهار کرد: برای ارز اربعین و موضوع اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان نیز برنامه‌ریزی لازم انجام شده است تا در این مراسم معنوی برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

نظر شما