شناسهٔ خبر: 68042319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان

مریم نوری

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا در مناطق مختلف استان از امروز دوشنبه با افزایش محسوسی مواجه می‌شود که بر همین اساس هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آسمان اغلب مناطق استان هم‌اکنون صاف تا قسمتی ابری است که این شرایط از بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود و در برخی مناطق سرعت وزش باد به حد نسبتا شدید می‌رسد.

وی تصریح کرد: طی روزهای آینده نیز شرایط جوی مشابهی در استان حاکم خواهد بود و پدیده غالب، وزش باد است که سرعت آن در برخی مناطق به نسبتا شدید می‌رسد.

رحمن‌نیا با بیان اینکه سامانه بارشی فعالی برای استان پیش‌بینی نشده است، افزود: روند افزایشی دما در استان تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد یافت و در مناطق گرمسیر استان حداکثر به بیش از ۴۰ درجه و در شهر زنجان نیز به ۳۹ درجه خواهد رسید.

او تاکید کرد: با توجه به گرمای هوا هم‌استانی‌ها، طی روزهای پیش رو در ساعات گرم تا حد ممکن فعالیت جسمی به خصوص در فضای باز نداشته باشند و در مصرف برق و آب صرفه‌جویی کنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به افزایش شدید دما، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و گسترش آن وجود دارد بر همین اساس هم‌استانی‌ها از بر افروختن آتش و رهاسازی زباله‌های براق و شیشه‌ای در طبیعت خودداری کنند.

انتهای پیام

نظر شما